به کميته مرکزى و کادرهاى حزب

رفقا!

اين يادداشت، تلاشى براى باز گرداندن وحدت حزب است. از همه رفقا ميخواهم که مسوولانه و فراتر از موقعيت جناحى به آن فکر کنند. اين تنها راه نجات حزب و برون رفت از بحران کنونى است. آيا راه ديگرى هست يا همه تصميم خود را گرفته اند؟ در مورد اين يادداشت چه ميگوييد؟

تنها تضمين وحدت مجدد حزب اولا اين باور است که اين اتحاد هنوز ممکن است و دوم اينکه هر نوع تجزبه و تلاشى حزب و حتى انشعاب متمدنانه هم حزب کمونيست کارگرى ايران را در ابعاد اجتماعى از موقعيت کنونى تلاش براى کسب قدرت به موقعيتى بسيار ضعيف و حتى در خطر شکست کامل قرار ميدهد. در صورت تجزيه و تلاشى حزب، هيچکس نميتواند سرش را بالا بگيرد و به اين کار افتخار کند.

اين يادداشتى براى وفادارى به تعهداتمان در مقابل تاريخ، منصور حکمت و انقلاب ايران است. اين راهى علاوه بر وحدت، بعضا براى سازش هم هست. اما سازشى است شرافتمندانه، (تاريخ ممکن است سازشهاى دردناکى را با بورژوازى و بيرون خودمان به ما تحميل کند، اين سازش با خودمان هيچ سرافکندگى و دردى در بر ندارد).

يادداشت:

الف- عليرغم هر اختلافى در نظر و در روشهاى تشکيلاتى که وجود دارد، طرح مساله راست و چپ در حزب و يا هر ايسم ديگرى بى اعتبار و در فضاى ناسالم و آلوده کنونى ابزار جناحها عليه همديگر است.

ب- بيانيه ٢١ نفر هر حقايقى که در بر داشته باشد، بيانيه اى براى اتحاد نيست و در جهت انشعاب است.

ج- کنگره فوق‌العاده طرحى براى تعيين تکليف تشکيلاتى و کنار نهادن حدود نصف کميته مرکزى و رهبرى فعلى حزب با توسل به آرا است. اين طرحى براى تجزيه و تلاشى حزب است.

راه حل شرافتمندانه براى حفظ حزب و وحدت آن اين است که :

١- بيانيه ٢١ نفر و طرح کنگره فوق‌العاده کنار گذاشته شوند.

٢- پلنوم کميته مرکزى در موعد مقر برگزار شده و اسناد و قطعنامه و قرارهاى ارائه شده به پلنوم در فضايى سالم و متمدن مورد بحث و بررسى قرار گيرد. با اين روحيه که توافق جمعى حاصل شده و بر اساس آن حزب يکپارچه به پراتيک و کارش ادامه داده و اختلافاتش را با بحث و پلميک و اقناع و از کانالهاى اصولى و تعريف شده و توافق شده به سرانجام برساند.

٣- ليدرشيپ ، طرحى شکست خورده است. در فضاى رقابتهاى کنونى هيچ اتوريته فردى بخصوص اگر پايش در جناحى باشد، نميتواند وحدت حزب را تامين کند. رهبرى جمعى و تبادل نظر و وحدت عمل ميتواند مبناى کار حزب باشد.

٤- کنگره در موعد رسمى خود پس از ٢ سال برگزار شود.

٥- ...

مظفر محمدى

صلاح ايراندوست