نشست دفتر سياسي حزب کمونيست کارگري ايران- حکمتيست برگزار شد

 

روزهاي ١٨ و ١٩ شهريور ١٣٨٥ (٩ و ١٠ سپتامبر ٢٠٠٦)، نشست دفتر سياسي حزب کمونيست کارگري ايران- حکمتيست با شرکت اکثريت قريب به اتفاق اعضاء برگزار شد. ابتدا گزارش کار کميته رهبري در دو ماه اخير توسط کورش مدرسي ليدر حزب ارائه شد، سپس اين موارد در دستور گذاشته شد:

- اوضاع سياسي ايران و موقعيت حزب

- تلويزيون هر روزه حزب: شيوه کار، سازمان مديريت توليد

- کنگره اول حزب: تدارک عملي، دستور، اسناد، تدارک سياسي

- جنگ اسرائيل عليه لبنان

- اوضاع سياسي عراق و موقعيت حزب کمونيست کارگري عراق

- بررسي سياست کميته رهبري در قبال اقدام رفيق مهرنوش موسوي

- قرار و قطعنامه

- انتخابات

 

اوضاع سياسي و موقعيت حزب در پرتو بهره برداري جمهوري اسلامي از پيامدهاي جنگ اسرائيل عليه لبنان و وخامت يابي بيشتر اوضاع سياسي و امنيتي عراق بررسي شد و تاکيد شد که جمهوري اسلامي از موقعيت تقويت يافته تر خود در اين اوضاع، نه فقط به سود کشمکش خود با آمريکا و غرب بلکه اساسا براي تحميل جو اختناق بر جامعه و حمله بيشتر به حقوق و معيشت مردم استفاده کرده است. دفتر سياسي مجددا بر ضرورت تداوم قاطعانه سياست حزب در مورد سازمان دادن مقاومت مردمي در برابر هر دست اندازي رژيم و عليه تحميل جو اختناق تاکيد گذاشت.

درباره تلويزيون هر روزه در شرف تاسيس حزب، به اتفاق بر ضرورت تفکيک تلويزيون از فونکسيون رهبري حزبي و بدست گرفتن آن بعنوان يک ابزار تبليغي – سياسي متکي بر شيوه کار مدرن و توليد جذاب و حرفه اي تاکيد شد.

در ارتباط با کنگره اول حزب، نشست پس از شنيدن گزارش پيشرفت تاکنوني تدارک عملي و سياسي کنگره و تبادل نظر درباره ادامه آن، به رئيس دفتر سياسي اختيار داد تا در هماهنگي با دبير کميته مرکزي پروسه تدارک سياسي کنگره و تهيه اسناد و مواد لازم را به سرانجام برسانند.

در بررسي جنگ اسرائيل عليه لبنان، دفتر سياسي دولت اسرائيل را در تحميل جنگ و ببار آوردن کشتار و آوارگي و ويراني وسيع در لبنان تماما محکوم دانست و تاکيد کرد که مقامات مسئول اسرائيلي در اين جنگ بايد به اتهام جنايت عليه بشريت محاکمه شوند. دفتر سياسي همه سياست هاي مندرج در اسناد حزبي و مصاحبه ليدر حزب در قبال اين جنگ را تاييد کرد.

در اين نشست همچنين اوضاع وخامتبار عراق و موقعيت حزب کمونيست کارگري عراق و "کنگره آزادي عراق" بعنوان پرچم آزادي و رهايي مردم عراق و خارج کردن جامعه از جهنمي که حاصل جنگ و اشغالگري آمريکا و دست اندازي جريانات ارتجاعي قومي- اسلامي و باندهاي ميليشيايي قتل و غارت است، بررسي شد. دفتر سياسي بار ديگر بر حمايت فعال و همه جانبه از تلاشهاي حزب کمونيست کارگري عراق و "کنگره آزادي عراق" تاکيد ورزيد. دفتر سياسي در ادامه نشست خود به بررسي سياست کميته رهبري در قبال اقدام رفيق مهرنوش موسوي پرداخت و اين سياست را تماما تاييد کرد و در بند انتخابات، به اتفاق آراء ترکيب کميته رهبري را براي يک دوره ديگر ابقاء کرد.

 

رئيس دفتر سياسي حزب کمونيست کارگري ايران- حکمتيست

فاتح شيخ

٢٣ شهريور ١٣٨٥ - ١٤ سپتامبر ٢٠٠٦