TLogo


 

 

 

 

 

 

 



رضا شهابی شایسته بیشترین حمایتهاست



رضا شهابی به جرم فعالیت کارگری وعضویت درهیئت مدیره سندیکای شرکت واحد 19ماه است زیر شکنجه و حبس قرار دارد. فعالیت صنفی و سیاسی کارگران در رژیمهای استبدادی و ضد کارگری شبیه جمهوری اسلامی همواره با خطر زندان، شکنجه ،اعدام و محرومیت مواجه میشود. کارگران برای بدست آوردن ابتدایی ترین حقوق خود یعنی حق تشکل و اعتصاب تاکنون هزینه زیادی داده اند. رضا شهابی نمونه مقاومت و تلاش پیگیر فعالین و رهبران کارگری برای احقاق حقوق کارگران در ایران هستند.داشتن تشکل و سازماندهی کارگران برای بهبود شرایط کار و زیسشتشان جرم این فعال کارگری است.سرمایه داران با دولت و زندان، با مجلس و قانونشان شرایط سختی را به کارگران تحمیل کرده اند.

زبان رهبر کارگری منصور اسالو را با تیغ موکت بری میبرند، تا کارگران را از حق داشتن تشکل مستقل کارگری از دولت و کارفرما محروم کنند.تا شرایط برده واری را به کارگران تحمیل کنند.رضا شهابی به این نسل از رهبران و فعالین کارگری تعلق دارد که فداکارانه 19ماه است در زندان مقاومت میکند. با اتهامات واهی در زندان نگه داشته شده است، تا سایر کارگران را از فعالیت کارگری و سندیکایی بترسانند. میخواهند با شکنجه و پاپوش دوزی دفاع از حقوق کارگران را کاری مجرمانه اعلام کنند. نیروی طبقه ما باید آگاهانه این ترفندها را کنار بزند.طبقه کارگر اگر گلوی دولت و سرمایه داران را در تولید بفشارد، میتواند رضا شهابی را همین امروزآزاد کند!این ممکن است اگر آزادی فعالین کارگری به امر همه کارگران در بخشهای مختلف کارگری تبدیل شود.چند سال گذشته سندیکای شرکت واحد و هفت تپه بیشترین هزینه را برای داشتن سندیکا پرداخت کرده اند.نباید آنها را تنها گذاشت.

اکنون رضا شهابی در شرایط جسمی سختی بسر میبرد. تلاشهایی برای آزادی فوری این کارگرزندانی درجریان است. اخیرا "کمیته دفاع از رضا شهابی" تشکیل شده است.این حرکت مناسب و جسورانه شایسته بیشترین حمایتهاست.ما همه کارگران و تشکلهای کارگری و انسانهای آزادیخواه ،احزاب چپ و رادیکال را به حمایت از این اقدام و دیگر اقدامات برای آزادی فوری رضا شهابی فرامیخوانیم.حزب حکمتیست به سهم خود برای تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی به منظور آزادی فوری و بی قید و شرط همه فعالین کارگری و آزادی فوری رضا شهابی تلاش جدی میکند.
 


رضا شهابی آزاد باید گردد!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد آزادی برابری ، حکومت کارگری!
 

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

پانزدهم آذر 1390
ششم دسامبر2011