TLogo


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هشدار
علیه  فضای جنگی

 



پس از"کشف" نقشه ترور سفیر عربستان توسط آمریکا و تهدید به تشدید محاصره اقتصادی به بهانه مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر در ایران، امروز گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، که ظاهرا نشان میدهد ایران به تولید بمب اتمی نزدیک شده است، بهانه ای برای تهدیدات نظامی اسرائیل و آمریکا، علیه ایران بوجود آورد. اسرائیل و امریکا اعلام کرده اند برای مبارزه با خطر مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای و برای ممانعت از خطر حمله ایران به اسرائیل، و برای جلوگیری از به آتش کشیده شدن منطقه ، یکبار دیگر گزینه نظامی و حمله به تاسیسات اتمی ایران را در دستور گذاشتند.

 
بار دیگر تهدیدات نظامی و فضای جنگی دال بر احتمال حمله نظامی، بر سر جامعه ایران سایه انداخته است. علاوه بر تحریم های  اقتصادی و تشدید آن، كه تا كنون دود آن به چشم مردم ایران رفته است و به بهانه ای در دست جمهوری اسلامی برای  تعرض گسترده تر  به سفره مردم  و تشدید تورم و گرانی و گرسنگی تبدیل شده است، امروز دولت اسرائیل "گزینه جنگ" را پیش كشیده است.


"خطر ایران اتمی" قرار است دولتهای امریکا و اسرائیل را، که هر یک با مشکلات و معضلات عدیده داخلی وبین المللی روبرواند، از بن بست بیرون آورد. قرار است خطر "ایران اتمی و خطرناک"، فرصت و امکانی برای بورژوازی غرب به رهبری آمریکا فراهم کند، تا برای خروج از بن بست اقتصادی و سیاسی و برای تخفیف فشارهای داخلی در کشورهای غربی و اسرائیل، راه برون رفتی بیابند.


در دنیای واقعی اما نه تحریم علیه ایران و نه تهدیدات نظامی و نقشه حمله به ایران، ربطی به مبارزه با تروریسم و "امنیت جهانی" ندارد. نه "شورای امنیت" حافظ "امنیت" جهان است و نه آژانس بین المللی اتمی "بیطرف" و مسئول تحقیقاتی "بیطرفانه"! هر دو این نهادها، ابزارهای مستقیم دول غربی، و وسائل اعمال قلدری نظامی آنها بر جهان اند. یک مشت دولت تا دندان مسلح  با در اختیار داشتن بزرگترین تسلیحات اتمی جهان، و در راس آن دولت آمریکا با قلدری خود را صاحب اختیار جهان گمارده اند! این مقامات جنایتکار خودگمارده جهان، برای صدور مجوز داشتن سلاح اتمی برای رقبا و برای پذیرفتن سایر دول مرتجع و "نافرمانبردار" به کلوپ خود، هر روز گوشه ای از جهان را به جنگ و نابودی تهدید میکنند. جان میلیونها نفر را در آفریقا و آسیا و خاورمیانه "گرو" میگیرند، و آن را دستمایه و بازیچه تسویه حسابهای خونین خود با رقبا و با دولتهای مرتجع محلی میکنند. و امروز برای تخفیف ابعاد بحران عظیم اقتصادی و سیاسی خود، برای سرپوش گذاشتن بر تناقضات نظام ضدبشری سرمایه، و برای احیا مقام قدرقدرتی خود، بیش از هر زمانی میلیتاریسم را سیاست "رهایی بخش" خود کرده اند.


تهدیدات نظامی اسرائیل و آمریكا، هشداری به طبقه كارگر و مردم ایران و همه نیروهای اپوزیسیون مخالف جنگ است كه برای ممانعت از آن تلاش كنند. طبقه كارگر و جنبش كمونیستی باید همه قدرت خود را برای ممانعت از این فاجعه به میدان آورند.


کارگران! مردم!
قدرت های امپریالیستی، و در راس آن دولتهای امریکا و اسرائیل، به بهانه مساله اتمی جمهوری اسلامی، موج جدیدی از تبلیغات و تهدید نظامی علیه شما را آغاز کرده اند.
بورژوازی غرب با استفاده از سناریو لیبی، به وسوسه افتاده است که شانس خود در ایران را امتحان کند، تا به این ترتیب موقعیت خود در خاورمیانه و در جهان را بهبود بخشد. شانسی که در مقابل آمال و آرزوهای میلیونها نفر از مردمی است که تحت حاکیمت جمهوری اسلامی سی سال است سرکوب میشوند. شانسی که قرار است به قیمت تخریب، خانه خرابی و قربانی شدن مردم ایران، میدان برای تحرکات انواع دستجات قومی و مذهبی و باند سیاهی، باز شود. در این میان امیدشان به تحمیق مردم متنفر از جمهوری اسلامی و حمایت بی دریغ ناسیونالیستها و فدرالیستها و قوم پرستانی است که سالها است درانتظار چنین سناریویی کمین کرده اند.


وسوسه دخالت و حمله نظامی به هر بهانه ای محکوم و مردود است. طبقه کارگر ایران، تشکلهای کارگری و رهبران و فعالین کارگران، زنان وجوانان و اقشار اجتماعی دیگر، باید آگاهانه، مصمم و فعالانه در مقابل این سیاست ضد بشری قد علم کنند. و با قطعنامه ها و بیانیه ها و در تجمعات کارگری و توده ای در محل های کار و زندگی، علیه این سناریوی سیاه بایستند. بورژوازی افسار گسیخته بین المللی باید پیام شما را بشنود. مهار این قلدری و زورگویی و لشکرکشی ها تنها در دستان شما است. کار و زندگی و شهر و مسکن ما، نباید بازیچه دست رقابت نیروهای ارتجاعی شود. طبقه کارگر در عین حال به هیئت حاکمه ایران نباید اجازه دهد تحت نام مبارزه با "استکبار جهانی"، مردم و طبقه کارگر را مورد تعرض قرار دهد، فقر و اختناق بیشتری به بهانه فضای میلیتاریستی موجود، را تحمیل کند.


دشمنان رنگارنگ شما درلباس دوستدار مردم، تلاش مذبوحانه ای خواهند کرد تا صف مستقل کارگران و مردم آزادیخواه علیه تهدیدات نظامی را، با مخالفت های جمهوری اسلامی "همسو" نشان دهند! تلاش خواهند کرد که علیه مخالفین میلتاریسم غرب، تبلیغات کثیف و ریاکارانه در جهت کمک به دخالت نظامی براه اندازند. این تبلیغات که خود بخشی از ماشین جنگی و پروپاگاند سیاسی ناتو و غرب است، را باید افشا کرد.


هر نوع حمایت از میلیتاریسم دول آمریکا و اسراییل، هر نوع حمایت از جمهوری اسلامی به بهانه خطر دشمن خارجی، به هر بهانه ای که صورت بگیرد، شریک شدن در پروژه جنایتکارانه نیروهای بورژوایی علیه طبقه کارگر و علیه مردم ایران است و باید محکوم شود. هر تیرى كه از طرف ارتجاع و دولتهاى خارجى به ایران شلیك شود، در خدمت بقا جمهوری اسلامی و علیه مردم ایران است. این جنگ بر طول عمر جمهوری اسلامی  می افزاید. این پروژه تنها در شرایط تسلیم، انتظار، و خودفریبی نسبت به "عواقب مثبت" آن، میتواند به اجرا در آید. برای جلوگیری از جنگ نیروهای ارتجاعی باید به میدان آمد.

 
حمله آمریکا یا اسرائیل میدان گسترده ای برای تحرک جریانات ارتجاعی از بسیج و جریانات دیگر مسلح اسلامی تا دارودسته های قومی و گانگسترهای سیاسی را باز خواهد کرد. عواقب این پروژه جنایتکارانه، جنگی است که علنا میخواهد تقابل مردم با رژیم ایران برای حق کارگر، حق زن، حق کودک و دانشجو و معلم و برای آزادی و برابری همه شهروندان را به حاشیه براند. و با سرمایه گذاری بر کثیف ترین جریانات قوم پرست و فاشیست و هویت تراشی ارتجاعی  قومی و مذهبی، مردم را به نام "آذری" و "فارس" و "کرد" و "عرب" به جان هم بیندازد. و این را نه فقط در آذربایجان و کردستان و خوزستان که در محلات و کارخانه های تهران و اصفهان و مشهد انجام دهد.


از نظر طبقه کارگر آگاه و کمونیستها تحریم اقتصادی و ایجاد فضای جنگی و جنگ احتمالی قاطعانه محکوم است. مبتکران و حامیان این سیاستهای ضد انسانی از آمریکا و کشورهای غربی تا اپوزیسیون چپ و راست بورژوایی باید افشاء و منزوی شوند. در همان حال نباید به جمهوری اسلامی و جناحهای آن مجال داد که با این حربه، فقر و فلاکت و اختناق و سرکوب بیشتر بر جامعه تحمیل و توهمات به راه حل جناح بورژوایی سبز را بازتولید کنند. صف متحد و متشکل و آگاه طبقه کارگر و مردم محروم میتواند و باید در مقابل فقر و فلاکت تحمیلی و سرکوب و اختناق قد علم کند و کلیت جمهوری اسلامی را با نیروی مبارزه خود به زیر بکشد.  

    
مردم!
هر نوع خوش بینی به پروژهای تغییر رژیم توسط آمریکا و اسراییل، هرنوع حمایت از جمهوری اسلامی تحت نام خطر دشمن خارجی، عیله شما و منافع شما ،علیه امنیت و زندگی و آینده شما است و باید محکوم شود.


باید در مقابل میلیتاریزه کردن فضای جامعه، علیه تحمیل اختناق اسلامی و نظامی در کارخانه و مدرسه و دانشگاه و محل کار و زندگی، علیه حمله بیشتر به سطح معیشت مردم به بهانه جنگ ایستاد. باید دفاع از امنیت، معیشت و زندگی را سازمان داد. باید در محلهای کار و زندگی متحد شد و کنترل اوضاع زندگی خود را بدست گرفت.

 
بر پرچم خواستهای مردم، مقدم بر هر چیز آزادی، برابری، شادی، رفاه، لغو استثمار و سرکوب، بهداشت، خلاصی فرهنگی، تعالی فیزیکی و معنوی و محکومیت هر نوع حمله نظامی و تحریم اقتصادی نوشته شده است. و مبارزه برای این حقوق و جنگ در این سنگر، جنگ ما است.


کمیته های محله و کارخانه را ایجاد کنید! واحد های گارد آزادی را بوجود بیاورید! متشکل شوید! مبارزاتتان را به هم وصل کنید! با تشکیل انواع تشکلهای محلی و سراسری، خود را در مقابله با بحران جنگی، آماده و تجهیز کنید. مجمع عمومی مردم محل و کارگران کارخانه را برگزار کنید! اجازه ندهید مشتی اوباش سیاسی در ایران، اسراییل  و آمریکا آینده ما و فرزندانمان را رقم بزنند.




تنها راهی که وجود دارد، متشکل شدن، متحد و قدرتمند شدن صف مستقل طبقه کارگر و مردم ایران برای عقب راندن ارتجاع اسلامی و خارج کردن زندگی خود از کنترل جمهوری اسلامی است.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست
٨ نوامبر ٢٠١١