TLogo


 

 

 

 

 

حمله عوامل دولت عراق به اردوگاه اشرف مجاهدین خلق محکوم است

بنا به گزارش سازمان مجاهدین خلق و بعضی رسانه ها روز هفدهم  دی ماه برابر با هفتم ژانویه ٢۰۱۱ عده ای  به اردوگاه اشرف این سازمان واقع در عراق حمله کرده که بر اثر آن ۱٧٦ نفر از افراد داخل این اردوگاه زخمی شده اند. حمله کنندگان همچنین از مداوای مجروحان جلوگیری کرده و با استفاده از بلندگو برای افراد داخل اردوگاه مجاهدین مزاحمت ایجاد کرده اند.

 شواهد نشان میدهد اوباشانی که روز هفدهم دی ماه به این اردوگاه حمله کرده ، با حمایت دولت نوری مالکی و در همدستی با سفارت جمهوری اسلامی به این اقدام دست زده اند. این حمله با چراغ سبز و مشارکت مستقیم مهره هایی از دولت عراق ممکن شده  و مسئولیت آن با دولت عراق است. 

حزب حکمتیست این تعرض و هر نوع فشار دولت عراق را به اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق قویا محکوم میکند و دولت عراق را در همدستی با جمهوری اسلامی ایران شریک جرائم ضد بشری این حکومت میداند. ما از سازمانهای اپوزیسیون و  همه کسانی که با جمهوری اسلامی در مبارزه اند، میخواهیم صرفنظر ازاختلاف سیاسی خود با سازمان مجاهدین خلق، این تعرض را محکوم کنند و از دولت عراق بخواهند که به فشار و تضییقات  بر اعضای سازمان مجاهدین خلق خاتمه دهد. 

این رویداد باردیگر این واقعیت را برجسته میکند که  لازمست هر چه زودتر افراد مستقر در این ارودگاه به کشور ثالثی انتقال یابند. ضروری است که سازمان ملل، امنستی و دیگر سازمانهای بین المللی پناهندگی و حقوق بشری را مجبور به اجرای تعهداتشان کرد که برای چنین مواردی وعده آن را میدهند. از طرف دیگر تا زمانی که اعضای مجاهدین و خانواده های آنها در اردوگاه اشرف و در عراق بسر میبرند، نه تنها اذیت و آزار آنها توسط عوامل خود آن دولت محکوم است، بلکه دولت عراق و دم و دستگاههای مربوطه اش موظف به تامین امنیت و زندگی آنها در عراق هستند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

بیست و سوم دی ماه ۱۳٨٩ – سیزدهم ژانویه ٢۰۱۱