TLogo


 

 

 

 

 

 

 

 

به کادرها واعضای حزب حکمتیست



رفقا!

بدینوسیله گزارش ونتایج اجلاس اخیر دفتر سیاسی را به اطلاع می رسانیم.

جلسه دفترسیاسی مورخه ١٠ و ١١ دسامبر علاوه بر مسائل روتین، پلاتفرمی را که از جانب هیات دائم قبلا منتشر شده بود، مورد بررسی قرار داد. این پلاتفرم قبل از تشکیل جلسه د.س مورد اعتراض و شکایت ما اعضای دفترسیاسی، کمیته سازمانده، دبیر کمیته مرکزی و تعدادی از ا عضا کمیته مرکزی قرار گرفته و این شکایات بصورت کتبی به دس فرستاده شدند.

اعتراض ما به پلاتفرم غیر قانونی بودن آن بود. به این دلیل که پلاتفرم سند استراتژی سیاسی و سازمانی حزب است و صرفنظر از محتوای آن، تدوین و تصویب و انتشار چنین سندی در صلاحیت هیات دائم، دفترسیاسی و یا پلنوم کمیته مرکزی نیست. تنها مرجع صلاحیتدار برای تعیین استراتژی حزب و تغییر آن بالاترین ارگان آن یعنی کنگره حزب است. علاوه بر آن، این سند که به نام پلاتفرم سیاسی عملی هیات دائم معرفی شده است، مدعی تغییر ریل حزب است بدون اینکه مبانی و دلایل این تغییرریل را توضیح داده، در باره آن حزب وجامعه را به ضرورت این تغییر ریل متوجه کرده باشد و بدون اینکه سند این تغییر ریل را به پلنوم یا کنگره حزب برده باشد.

رفقای هیئت دائم و یا هر رفیق دیگری که با استراتژی حزب و یا خط رسمی آن اختلاف دارد بدوا باید فراکسیون خود در مقابل خط رسمی را ایجاد کند. پلاتفرم رفقا در حقیقت پلاتفرم این فراکسیون غیر رسمی در حزب است.

هیات دائم که عملا نماینده گرایشی در حزب است با استفاده از موقعیت تشکیلاتی خود، استراتژی حزب را تغییر می دهد و آن را علنا اعلام می کند. رئیس دفتر سیاسی که مسئول هیات دائم هم هست در جلسه د.س بر ضرورت این تغییر ریل تاکید کرد.

ما اعضای دفتر سیاسی این کار هیات دائم را فرصت طلبانه، سو استفاده از موقعیت تشکیلاتی ارزیابی کرده و از رفقای دفتر سیاسی خواستیم مانع این کار غیر قانونی شوند. ما خواستار شدیم که هیات دائم پلاتفرم غیرقانونی خود را پس بگیرد و از دفتر سیاسی خواستار شدیم که این سند را غیر قانونی اعلام و آن را پس بگیرد.

ما به دفتر سیاسی و هیات دائم تاکید کردیم که رهبری کنونی مستفل از اینکه نماینده چه گرایشی است باید نماینده کل حزب باشد و به تصمیم کنگره ها و پلنوم های تا کنونی پایبند باشد. رهبری حزب باید به سیاستهای تا کنونی حزب پایبند بوده و نقشه و تاکتیک هایش را بر اساس آن ها تنظیم کند.

علیرغم همه این تلاش ها هیات دائم بر صحت کار خود و پلاتفرم پافشاری کرده و به این ترتیب از زاویه حزب وجامعه و از نظر ما هیات دائم وآن بخش از اعضای دفتر سیاسی که به این کار هیات دائم صحه می گذارند عملا صلاحیت ومشروعیت خود در رهبری کردن حزب را از دست داده اند ما در جلسه د.س اعلام کردیم که از نظر ما و حزب تصویب پلاتفرم تغییر ریل حزب، عملی غیر قانونی است. و از این تاریخ حزب این رهبری را غیرقانونی اعلام می کند.

با این عمل غیر قانونی هیئت دائم و تائید دفتر سیاسی بر آن راهی برای ما باقی نماند جز اعلام علنی و روشن غیر قانونی بودن این ارگانها. ما بعنوان نمایندگان کنگره و کسانیکه به حزب تعهد داده ایم از خط رسمی آن، از سیاستهای تا کنونی اش، از قانونیت حزب دفاع کنیم و مصمم هستیم به تعهد خود پایبند بمانیم.

هیئت دائم و اکثریت دفتر سیاسی حزب را در مقابل دو انتخاب قرار دادند. یا قبول رهبری غیر قانونی آنها، قبول تصفیه تشکیلاتی مخالفین سیاسی خود، که متعهد به مصوبات رسمی حزب اند، تحت عنوان تخلف از دستورات خود و یا گرفتن رهبری روی زمین مانده حزب و نجات حزب موجویت سیاسی و قانونی آن. ما برای نجات حزب و حفظ قانونیت و رسمیت آن راه دوم را انتخاب کردیم.

ما رفقای کادر و عضو حزب را فرا میخوانیم که ضمن مذموم دانستن عمل هیات دائم مبنی بر دست زدن به انتشار استراتژی سیاسی و سازمانی حزب که از اختیارات و وظیفه این نهاد نیست و اعلام تغییر ریل حزب که کاری غیر قانونی است، به دفاع از حزب و سیاستهای تا کنونی و قانونیت مراجع آن پایبند باشند. هرگونه تصمیم قطعی و نهایی بر سر تغییر احتمالی در استراتژی و سیاست حزب و تعیین رهبری بر اساس آن را باید در کنگره حزب تعیین تکلیف شود.

رفقا

با رفقائی که با قبول تعهد به اجرای سیاستهای مصوب و قانونیت حزب، رهبری حزب را به عهده گرفتند و سپس علیه حزب و قوانین آن طغیان کرده اند و کماکان حاضر به قبول اینکه تخلف تشکیلاتی کرده اند، نیستند، جائی برای مذاکره و توافق نمانده است. ادامه قبول رهبری آنها مرگ حزب حکمتیست است. تنها راه نجات حزب خلع مسئولیت از آنها تا رسیدگی به تخلفاتشان است.
دفتر سیاسی حزب تا برگزاری کنگره حزب که در تدارک آن خواهیم بود، آن بخش از دفترسیاسی و هیات دائم که با عمل غیرقانونی خود و پافشاری بر آن صلاحیت و مشروعیت خود را از دست داده است، را معلق اعلام می کند و بررسی این کار غیرقانونی را به کنگره حزب واگذار می کند. اما اعضا و کادرها و کمیته های حزب که ستونهای حفظ وحدت حزب و دفاع از سیاستهای تا کنونی حزب حکمتیست و پراتیک کردن این سیاستها هستند را در کنار خود می دانیم و حزب به کار خود ادامه میدهد.

ما در جلسات حزبی حضوری و پالتاکی و از راههای مختلف به سوالات رفقا دراین باره جواب خواهیم داد. همچنین توجه رفقا را به بیانیه علنی دفتر سیاسی حزب در این باره جلب می کنیم.

رفقا ما تضمین میکنیم که در این پروسه حزب را سالم و سیاسی نگاه داریم و آنرا تحویل کنگره آتی بدهیم.

 



از طرف دفتر سیاسی حزب حکمتیست
آذر مدرسی

١٤ دسامبر ٢٠١١