TLogo


نیروی اراده انسان، تاریخ مصر را ورق زد

درود بر اراده کارگران و نسل جوان مصر

رحمان حسین زاده  

 

تاریخ کشور مصر ورق خورد. مصر امروز، مثل دیروز نیست. نه اینکه گذشته هنوز در حال حکم نمیراند، نه اینکه سیستم سر جای خود نمانده است. اما نماد این سیستم وارونه و ضد انسانی و ستمگر،حسنی مبارک، پا به فرار گذاشته است. هزیمت در این سیستم فاسد و بسته شروع میشود. نوبت حکام نظامی و دیگر عوامل میرسد. این دستاورد بزرگ تا همین جای کارگران و جوانان ششم آوریل و مردم مصر در نبرد شورانگیز هیجده  روز گذشته است.

 

آنچه تحول این بار را از دیگر تحولات سیاسی اجتماعی در تاریخ مصر جدا میکند، احیای اراده سازمانیافته انسان کارگر و نسل جوان و مردم تحت ستم از اعماق جامعه، علیه ارتجاع و سرمایه و برای تغییر است. نیروی فعاله و خلاق انسان و در دوران ما نیروی اراده کارگرمتشکل، دینامیسم حرکت تاریخ است.در تحول انقلابی مصرو قبلتر تونس این حقیقت را به روشنی تجربه کردیم. غول خفته نیروی اراده طبقه کارگرو نسل جوان و مردم یاغی از ستم در خاورمیانه و کشورهای عربی به حرکت درآمده است. امید به تغییرات گسترده تر و تعیین کننده تر و برچیدن حافظان نظام جهل و سرمایه در این قسمت از کره خاکی موج میزند. کجایند ایدئولوگهای سطحی و نان به نرخ روز خور بورژوازی که از پایان "دوره انقلابات" و "پایان تاریخ" صحبت میکردند؟!. بگذار ببیینند که شبح انقلاب کارگران و مردم و تحولات  انقلابی سران نظم سرمایه را در کل جهان و به ویژه در این بخش از دنیا به شدت ترسانده و به تکاپو انداخته است.   

 

من نیز به همراه میلیونها انسان تشنه آزادی و رهایی در شور و شادی زاید الوصف کارگران و مردم مصر شریکم و پیروزی بزرگ تاکنونی را عمیقا تبریک میگویم. دوره تاریخ سازی در مقابل طبقه کارگر و کمونیسم در مصر و کل خاورمیانه و ایران  و کشورهای عربی گشوده شده است. پایان حسنی مبارک ها  و بن علی ها، فصل تعیین کننده از آغازانقلاب واقعی کارگران برای برچیدن  کل دولتهای سرمایه و جایگزین کردن آلترناتیو طبقه کارگر است. موتور محرکه این تحول انقلابی کمونیسم طبقه کارگر و تحزب کمونیستی آن است. با روشن بینی و درایت  باید این موتور محرکه را به صحنه بکشانیم. 

 

درود بر انقلاب کارگران و نسل جوان و مردم مصر

زنده باد انقلاب کارگری

 

یازدهم فوریه ٢۰۱۱