TLogo


 

 

 

 

 

 نمايش شنیع اعتراف گیری

 

نمایش شنیع اعتراف گیری و اظهار ندامت سکینه محمدی آشتیانی محکوم به سنگسار٬ و سجاد قادرزاده پسر سکینه با هوتن کیان وکیل مدافع او٬ و دو شهروند آلمانی بازداشت شده در ایران٬ از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد. پخش این نمایش شنیع نه برای شکنجه گران و بازجویان و آدم کشان جمهوری اسلامی  و نه برای قربانیانی که مجبور شده اند علیه خود شهادت دهند٬ و نه برای میلیونها انسانی که این صحنه ها را میبینند٬ حاوی هیچ حقیقتی نیست. برای گردانندگان این نمایش تنها هدف ارعاب جامعه و نشان دادن ظرفیت سیاه و کثیف خود در شکنجه و مهمتر از همه دامن زدن به رعب و وحشت و یاس و ناامیدی در میان مردم معترضی است که جمهوری اسلامی را نمیخواهند.  خاصیت اين سناريوها اینست که به جامعه تفهيم کنند در مقابل مقتضيات تداوم حيات رژيم، انسان و حقوق شهروندى و انسانى از پوچ،  پوچ تر است.  اين رژيم هر آنچه که مقاصد ارعابش ايجاب کند به اجرا درخواهد آورد، همين و بس!  

جمهوری اسلامی با همه شاخه های "خوش خیم و بدخیم" آن٬ "معتدل و غیر معتدل" آن با سبز و سیاه آن٬ سی سال با اتکا به ترور، قتل، سنگسار٬ محاکمات ساختگى، پرونده سازی، اعتراف گیری و اظهار ندامت از عقیده و فعالیت سیاسی به ضرب شکنجه و دادگاههاى نمايشى، سرپا ایستاده است. بدون چنین قصاوتی ادامه زندگی جمهوری اسلامی ممکن نبوده و نیست. جمهوری اسلامی همیشه براى پليسى کردن فضا، براى ترساندن جامعه و نشان دادن گوشه اى از سبعيت و خشونتش چنین بساطی را به راه می اندازد. اینکه چه کسانی قربانی این توحش هستند ذره ای از کثیف بودن اینکار و شناعت و رذالت برپا کنندگان این نظام کم نمیکند.  

این بساط مورد تنفر هر انسان شرافتمندی است که برای حقوق٬ کرامت و شخصیت انسان ارزشی قائل است. این نمایش فقط و فقط نشاندهنده یک حقیقت مسلم است. این رژیم اصلاح پذیر و قابل تغییر از درون نیست و باید سرنگون شود. تمام جریانات و کسانی که نوید تغییر از درون میدهند در سرپا نگهداشتن جمهوری اسلامی ذینفعند. حکومتی که ملایمترین صدای مخالف را حتی در درون صفوف خود تحمل نمیکند٬ حکومتی که در جواب اعتراضات وسیع به شکنجه و اعدام و سنگسار نمایش شنیع اعتراف گیری راه میاندازد قابل هیچ تغییری نیست جز سرنگون کردن!

 

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

٢٧ آبان ١٣٨٩  –  ١٨ نوامبر ٢٠١٠