TLogo



به‌ اتحادیه‌های کارگری یونان

به همه اتحادیه ها کارگری و نهادها و مراجع دفاع از حقوق انسان

 

محمد اشرفی فعال کارگری ایران را از زندان یونان نجات دهید

 

دوستان گرامی!

 

محمد اشرفی یکی از فعالین شناخته‌ شده‌ جنبش کارگری ایران و عضو "کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای آزاد کارگری" مورد تهدید ماموران امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌ و برای حفظ جان خود ناچار به‌ ترک ایران شده‌ است. آقای اشرفی در کشور یونان دستگیر و به‌ یکی از زندانهای این کشور منتقل شده‌ است.

 

آقای اشرفی بدلیل شرکت در مراسم اول مه‌ ٢٠٠٩ در تهران بازداشت و به‌ یکسال حبس تعزیری محکوم میشود. مامورین دولتی یکبار دیگر در تاریخ ٩ فوریه‌ ٢٠١٠ ‌به‌ منزل او یورش برده‌ و او را برای مدتی بازداشت میکنند. در ٢١ ژوئن ٢٠١٠ مراجع جمهوری اسلامی طی تماس تلفنی او را به‌ شعبه‌ سه‌ بازپرسی دادگاه‌ انقلاب احضار میکنند. سوابق اینچنین احضارهایی برای سایر فعالین کارگری توام با محکومیت به‌ زندان چندین ساله‌ و شکنجه‌ بوده‌ است. لذا آقای اشرفی برای حفظ جان خود ناچار به‌ ترک ایران میشود.

 

اکنون دولت یونان این فعال کارگری را بیش از سه‌ ماه‌ در زندانهای خود نگاه‌ داشته‌ و او را در اضطراب و شرایط اسفبار روحی و جسمی نگاه‌ داشته‌ است. در این مدت نه خانواده محمد اشرفی و نه ما هیچ خبری از سرنوشت او نداریم. این عمل شنیع دولت یونان در حالی صورت میگیرد که‌ هر از چند گاه‌ فرش قرمز برای قاتلان و استثمار کنندگان کارگران و مردم ایران پهن میکنند. طبیعی است که دولت یونان را در قبال جان و امنیت محمد اشرفی مسئول میدانیم.

 

لذا مصرانه‌ از شما میخواهم به‌ یاری این هم طبقه‌ای مبارزمان بشتابید و موجبات آزادی فوری او را در تماس با مقامات دولتی یونان فراهم کنید و در صورت تمایل آقای اشرفی به‌ ماندگار شدن در یونان از حق پناهندگی او حمایت و در غیر اینصورت موانع پیش روی برای رفتن به‌ یکی از کشورهای پناهنده‌ پذیر و امن برای تامین جانی او را برطرف نمائید. استرداد آقای اشرفی به‌ معنی اعمال زندان، شکنجه‌ و خطر اعدام برای او میباشد. آقای اشرفی شایسته‌ وسیعترین حمایت بویژه‌ از سوی اتحادیه های کارگری و مراجع و نهادهای مدعی حقوق انسان میباشد.

 

منتظر اقدامات  عاجل شما

با احترام

سعید آرمان

دبیر سازمان سراسری پناهندگان ایرانی – بیمرز

٢٥ نوامبر ٢٠١٠