TLogo


 

سرنوشت محمد اشرفی در هاله‌ ابهام

تلاش برای یافتن و آزادی محمد اشرفی ادامه‌ دارد

 

متعاقب اولین نامه‌ به‌ اتحادیه‌های کارگری و سازمانها و نهادهای کارگری و حقوق بشری در یونان و سراسر جهان در بیست و پنجم نوامبر و نامه‌ به‌ وزیر کشور یونان. تلاشی جمعی و همه‌ جانبه‌ برای یافتن محمد اشرفی و آزاد نمودن او آغاز شد. 

نامه‌های سعید آرمان از جانب شخصیتها و نهادهای مدافع پناهندگی در یونان از جمله‌ توسط ریبوار قبادی از مسئولین کمیته‌ پناهندگان سیاسی ایرانی در آتن و همچنین ایرج نوبخت نماینده‌ بیمرز در یونان که‌ مستقیما مسئولیت پیگیری اقدامات بیمرز را در این کشور برای یافتن محمد اشرفی بعهده‌ دارد، به‌ زبان یونانی ترجمه‌ و از کانال وکیل مدافع و مراجعه‌ به‌ نهادهای مختلف از جمله‌ صلیب سرخ و سازمانهای مدافع پناهندگی ارسال شده‌ است.

در اولین تماس با وزارت کشور آنان گفته‌ بودند که‌ در مرز شمالی یونان و در شهر "کاوالا" در همسایگی با کشور آلبانی میباشد و تا سه‌ روز دیگر آزاد میشود. متعاقب این خبر و طی تماسهای بعدی ریبوار قبادی همراه‌ با یکی از وکلای داوطلب با وزارت کشور، این وزارتخانه‌ اظهار بی اطلاعی نموده‌ و به‌ کرات از سوی وکیل مدافع و ایرج نوبخت با مراکز پلیس و شهرداری "کاوالا" تماس حاصل شده‌ و آنان نیز گفته‌اند که‌ چنین شخصی در زندان این شهر بسر نمیبرد. خبر دیگر حاکی از تلاش او برای عبور از مرز یونان بسمت ترکیه‌ است و بعد از آن هیچ خبری از او دریافت نشده‌ است. اکنون همه‌ و بویژه‌ خانواده‌ و بستگان محمد اشرفی در نگرانی از بلاتکیفی او بسر میبرند و یافتنش مستلزم فشار بیشتر به‌ دولت یونان است و در صورت استرداد احتمالی او به دولت‌ ترکیه باید همزمان از طریق صلیب سرخ و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و امنستی برای یافتن محمد اشرفی تلاش جدی و همه‌ جانبه‌ صورت بگیرد.

لذا از همه‌ اتحادیه‌های کارگری، سازمانها و نهادهای محلی و بینی المللی درخواست میکنم که‌ با جدیت بیشتر برای یافتن محمد اشرفی تلاش بکنند و جان و امنیت او تضمین و خانواده‌ و دوستداران او نیز مسرور شوند.

بیمرزدر طول چند روز گذشته‌ مسئله‌ را از طریق سفارتخانه‌های یونان در کشورهای اروپایی پیگیری کرده‌ و در تلاش بیشتر برای فشار بر وزارت کشور یونان میباشد.

برای دریافت نامه‌های قبلی به‌ اتحادیه‌ها و وزارت کشور یونان به‌ زبانهای مختلف به‌ سایت بیمرز مراجعه‌ نمائید: www.bimarz.org

 

سعید آرمان

دبیر سازمان سراسری پناهندگان ایرانی – بیمرز

د‌وم دسامبر 2010