TLogo




بزودى منتشر میشود: فاجعه اورامان

 

"فاجعه اورامان" سرآغاز جنگ سراسری حزب دمکرات علیه کومه له در سال١٣٦٣ اتفاق افتاد. در ٢٥ آبان١٣٦٣ حزب دمکرات کردستان ایران-تشکیلات اورامان طى حمله اى از پیش طرح ریزى شده به مراکز و مقرهاى کومه له در اورامان یورش برده و این مراکز را به طور کامل تخریب کرده و غارت نمودند.


١-
فاجعه اورامان ١ و ٢ (١٣٦٣)


٢-
بررسی جنگ ارتجاعی حزب دمکرات علیه کومه له

سلسله گفتار به اضافه چند سند داخلی حزب دمکرات درباره جنگ و اوضاع درون حزب دمکرات در جریان جنگ خود علیه کومه له(شهریور ١٣٦٤)


"فاجعه اورامان" سرآغاز جنگ سراسری حزب دمکرات علیه کومه له در سال١٣٦٣ اتفاق افتاد. در ٢٥ آبان١٣٦٣ حزب دمکرات کردستان ایران-تشکیلات اورامان طى حمله اى از پیش طرح ریزى شده به مراکز و مقرهاى کومه له در اورامان یورش برده و این مراکز را به طور کامل تخریب کرده و غارت نمودند. در این درگیرى ٣ نفر از پیشمرگان کومه له جان باختند و ١٠ نفر از رفقا هم به اسارت نیروهاى حزب دمکرات در آمدند. حزب دمکرات رفقاى اسیر را یکى پس از دیگرى روز روشن و جلو چشم مردم نوسود اعدام کرد. " هیئت مشترک تحقیق در باره فاجعه اورامان" تشکیل شد و جهت بررسى و تحقیق در مورد این درگیرى و به اورامان فرستاده شد. 
با توجه به بیانیه اخیر حزب دمکرات کردستان ایران- شاخه مصطفى هجرى (به زبان کردی)
به بهانه اظهاراتی از عبدالله مهتدی در مورد آن جنگ و با توجه به حاشا کردن ناموجه بیانیه حزب دمکرات از اتفاقات مستند در کردستان و بار کردن کلی دروغ و شانتاژ علیه کومه له در مقطع دهه ٦٠ ، ضروری میدانیم که جوابیه مستندى منتشر کنیم. ما: فاتح شیخ به عنوان عضو "هیئت مشترک تحقیق در باره فاجعه اورامان" از جانب کومه له و صلاح ایراندوست به عنوان مسئول تشکیلات اورامان کومه له در مقطع درگیرى و یکى از فعالین دخیل در پیشبرد کار "هیئت مشترک تحقیق در باره فاجعه اورامان" اقدام به چاپ مجدد اسنادى می کنیم که به روشنی واقعیات درگیریها و حقایق جنگ ارتجاعی حزب دمکرات را ١٨٠ درجه خلاف ادعاهای مندرج در بیانیه اخیر حزب دمکرات کردستان ایران- شاخه مصطفى هجرى نشان میدهد.


این صفحه شامل مقدمه اى از ما و اسنادى از جمله فاجعه اورامان ١ و ٢ و سلسله گفتار بررسی جنگ ارتجاعی حزب دمکرات علیه کومه له خواهد بود. اسنادی که اولا نشان میدهند نه تنها حزب دمکرات در اورامان آغازگر جنگ علیه کومه له بوده بلکه پیشمرگان اسیر کومه له را اعدام کرده است و ثانیا نشان میدهند که چگونه حزب دمکرات در برابر همه تلاشهای کومه له برای جلوگیری از جنگ و متعاقبا هم پایان دادن به آن، سیاست جنگ طلبانه خود را ادامه داده و شانه از بار مسئولیت خالی کرده است.

 

فاتح شیخ - صلاح ایراندوست