TLogo


 

 

 

 

پیام حزب کمونیست کارگری  حکمتیست

به کارگران  مصر

رفقا!  

خروش میلیونی روزهای اخیر شما کارگران و مردم تشنه آزادی و رهایی مصر برای پایان دادن به حاکمیت سیاه، فاسد و ضد مردمی حسنی مبارک را با دقت تعقیب میکنیم و خود را سهیم در مبارزه عادلانه ای میدانیم که علیه فقر و نداری و بیکاری و استبداد و دیکتاتوری شروع کرده اید. به خوبی واقفیم تحول انقلابی در مصر به دنبال تحولات تونس میتواند منشاء تغییرات بزرگی در جهان و در کشورهای عربی و خاورمیانه باشد. سقوط حاکمیت بن علی و نسیم تغییرات جدی تر و آزادیهای به دست آمده در تونس و عقب نشینی های تاکنونی مبارک و هیئت حاکمه سرکوبگر مصر  در مقابل مبارزات شما نوید دهنده گشایشی بزرگ در شرایط کار و زندگی میلیونها انسان نه تنها در مصر بلکه در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا است. ما میدانیم این فشار مبارزاتی است که همه سران بورژوازی کشورهای عربی و دولتهای مرتجع آنها را به یاد "رفرم اقتصادی و سیاسی" و توزیع "پول و صدقه" در میان کارگران و مردم انداخته است. کابینه پشت کابینه را عوض میکنند، وعده های انتخاباتی میدهند. غافلند از اینکه کارگران و مردم بیدار شده این عقب نشینی های مقطعی آنها را به فرصت ابراز وجود متحدانه و اعمال اراده توده ای در راستای آزادی و رهایی قطعی تبدیل میکنند.

کارگران !

حضور گسترده شما در خیزش و مبارزه توده ای جاری علیه ارتجاع، علیه فقر و گرسنگی و علیه جلال و جبروت فرعونهای این زمانه و علیه وضع موجود و چندین دهه تعرض به همه جنبه های حقوق و کرامت انسانی در جامعه مصر، امید بخش و شورانگیز است. تلاشهای روز سی ام ژانویه برای متشکل کردن بخشهای مختلف کارگری و ایجاد فدراسیون سراسری کارگران به ما این امید را میدهد که هم طبقه ایهای ما در مصر تصمیم به دخالت آگاهانه و متشکل در این تحول انقلابی و در این مبارزات سرنوشت ساز را دارند. تردیدی نیست فرصتی باز شده است تا طبقه کارگر و رهبران و پیشروان آگاه و کمونیست نقش تاریخی خود را در رهبری و هدایت این خیزش و مبارزات توده ای برحق در جهت آزادی و رهایی جامعه ایفا کنند. لازمه اینکار متشکل و متحزب شدن حول کمونیسم و سیاستهای کمونیستی است.

ما عمیقا معتقدیم سرانجام تحولات مصر و فرجام آن به نقش و تاثیر طبقه کارگر مصر و کمونیستهای این طبقه بستگی دارد. طبقه کارگر مصر میتواند عقب نشینی هایی به مراتب وسیع تر و پایه ای تری به بورژوازی تحمیل کند، و توازن قوا را بیش از پیش به نفع خود و به نفع مطالبات مردم تغییر دهد. تحولات مصر دریچه ای بر روی طبقه کارگر و رهبران کمونیست آن باز کرده است تا در دل آن و در جدالی طبقاتی٬ اوضاع را به نفع کل طبقه کارگر و انقلاب کارگری بچرخانند. نباید گذاشت جناحهای بورژوایی ریاکارانه و به بهانه "جنبش همگانی و مبارزه ضد استبدادی" افق و سیاست کارگری و کمونیستی را به حاشیه برانند. نباید گذاشت جناحهای دیگری از بورژوازی و شخصیتهای فرصت طلب آن دست در دست آمریکا و غرب و ارتجاع محلی راه انقلاب واقعی کارگران و مردم مصر را تا رهایی واقعی از ستم و استثمار و تبعیض و نابرابری قطع کنند. نباید گذاشت بورژوازی و لایه های مختلف آن با وعده های دروغین و ترفندهای گوناگون طبقه کارگر و مردم معترض را در نیمه راه به خانه بازگردانند. رهبران کمونیست طبقه کارگر و تحزب کمونیستی و تشکلهای توده ای  این طبقه با چشمانی باز باید این مسیر پرپیچ و خم را طی کنند. در این تحولات تعیین کننده  تبدیل پلاتفرم پیروزی طبقه کارگر به پرچم اعتراض این طبقه و مردم انقلابی مصر، تنها ضامن پیروزی قطعی در جدال جاری بین بورژوازی و طبقه کارگر در مصر است. اما برای پیشروی امروز، طبقه کارگر مصر در هر لحظه جدال جاری باید بتواند متحد تر، متشکل تر و متحزب تر بیرون بیاید. نگاه طبقه کارگر در سراسر جهان،  امروز به طبقه کارگر مصر و پیشروی های آن، دوخته شده است.

رفقای کارگر در مصر٬ سازمانهای  کارگری٬ کمونیستها!

شما واقفید که طبقه کارگر و کمونیستها  در ایران سابقه سه دهه جدال سخت و دایمی با بورژوازی و دولت جمهوری اسلامی را پشت سر دارند و هم اکنون هم در نبردی دایمی با حامیان جهل و سرمایه و استثمار  بسر میبریم. جنبش کمونیستی و کارگری و حزب کمونیست کارگری ایران  – حکمتیست٬ به مثابه بخش متحزب آن٬ در این جدال سخت که شما آن را آغاز کرده اید٬ در کنار شما است. ما به تحولات مصر در جهت منفعت طبقه کارگر و مردم انقلابی مصر، چشم امید دوخته ایم. ما پیروزی شما در این جدال را پیروزی خود  و کل طبقه کارگر میدانیم. موفقیت شما در این جدال سرنوشت ساز٬ دریچه امیدی برای کارگران در کل دنیای عرب٬ در خاورمیانه و در ایران، باز میکند. پیروزی شما در این جدال پیروزی ما است.

 

زنده باد همسرنوشتی طبقاتی ما

زنده باد کمونیسم!

کارگران جهان متحد شوید!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

چهارم فوریه ٢٠١١