TLogo



به جهان بشریت آزادیخواه و برابری طلب خوش آمدید!

 

مظفرمحمدی

ساعاتی دیگر خورشید روز جمعه 11 فوریه، روز تعیین تکلیف مردم مصر با رژیم مبارک طلوع می کند. مصر امشب نمی خوابد. نفس میلیون ها مردم آزادیخواه و برابری طلب در سراسر جهان در سینه ها حبس شده  است. هیجان انگیز است! باهر که دم دست است تماس می گیرم. می گویند:

نگرانم سیر حوادث به کحا می کشد؟

انقلاب مصر کمونیسم اش کم است.

- طبقبه کارگر حزب ندارد، برای کسب قدرت آماده نیست.

- شاید ارتش کودتا کند.

- حسنی مبارک برود مردم به  خانه هایشان بر می گردند!

و ...

اما انگار چیزی نمی شنوم جز این که چشمانم به صفحه تلویزیون انگلیسی الجزیره  و قلبم در میدان آزادی "تحریر" قاهره می زند. انگار دارم خودم را آماده می کنم که چند ساعت دیگر بهمراه مردم میدان تحریر به طرف کاخ حستی مبارک بروم. به هیچ چیز دیگر جز اینکه کاخ نظام جمهوری سرمایه داران در مصر توسط انقلابیون مصر تصرف شود فکر نمی کنم. سر جایم بند نمی شوم. فردای پس از سرنگونی رژیم مبارک را بگذار خود انقلابیون مصر تصمیم بگیرند.

هیجان انگیز است. نیست؟ این جوابم به همه دوستان است. 

صرفنظر از اینکه فردا و تا چند ساعت و روز دیگر چه اتفاقی می افتد، دارم به پیام انقلابات جاری دنیای عرب فکر می کنم.

پیام انقلاب تونس، انقلاب مصر و دیگر انقلابات در راه جهان عرب برای بشریت امروز، عظیم و تاریخ ساز است. انقلاباتی که چهره حداقل بخش بزرگی از جهان را عوض می کند. ببینید:

- نظام های استبدادی، عشیره ای و ملوک الطوایفی این حافظان نظام سرمایه داری و ارتجاع در جهان عرب دوره شان به پایان رسیده است.  مردم نمی خواهند مثل سابق زندگی کنند

- فقر، استثمار، فساد و تبعیض و ستم و ارتجاع برای  شهروندان تحت ستم از جوان و پیر و زن و مرد  جوامع عربی قابل تحمل نیست. مردم رفاه، آزادی، خوشبختی و حرمت اجتماعی می خواهند. مردم حاکمیت نظامی ها و ژنرال ها و چفیه و چکمه پوش های مرتجع را نمی پذیرند: "یسقط نظام !"

- این انقلاب فراتر از تونس و مصر و دارای تاثیر فرا کشوری است. انقلاب عامل بیداری و خودآگاهی توده های کارگر  و زحمتکش، زنان ستمکش و جوانان خواهان زندگی شاد و مدرن و متمدن است.

- افریقای استثمار شده، استبداد و ارتجاع زده و تحقیر شده به پا خاسته است. به جایگاهی کم تر از جایگاه دنیای مدرن و متمدن و خودآگاه راضی نیست.

- نسیم انقلاب در جهان عرب کشور به کشور می وزد. مرزها را در می نوردد.  موج انقلاب و آزادیخواهی از اعماق جوامع بشری که تا امروز عقب مانده و توسعه نیافته و قابل ترحم نامیده می شد، برخاسته است. آزادیخواهی و برابری طلبی بشریت، مرز نمی شناسد همانطوری که سودجویی سرمایه چند دهه است مرز نشناخته و نمی شناسد.

- جهان انقلاب و ضد انقلاب صف آرای می کنند. انقلاب، جواب جهان کارگر و زحمتکش و از اعماق جوامع  بشری به جهان سرمایه داری با بحران هایش و با جنگ ها و مذاهب و مصائب و نسل کشی هایش است.

-  تاثیرات انقلاب سال های سال در روانشناسی و اذهان نسل های حاضر و آتی باقی می ماند.

- به دنیای بشریت آزادیخواه و برابری طلب خوش آمدید!

 ...

دیوار برلین نظم نوین، تنها با بحران اقتصادی  فرو نریخت.  انقلاب در جهان عرب آخرین ستون های لرزان باقی مانده اش را فرو می ریزد. ابرقدرت ها، دولت های امریکا و اتحادیه اروپا که تا چند روز پیش میزبان و ستایشگر بن علی ها و مبارک ها و شیخ ها و پادشاهان اردن و سوریه و عربستان و کویت و امارات و ... بودند، اکنون در مقابل طوفان خشم و انقلاب توده های کارگر و زحمتکش جوامع تحقیر شده شان، کرنش می کنند. این صحنه هیجان انگیزی است!

 نظام ها و حکام مرتجع و پاسداران  نظم نوین سرمایه داری  در جهان سوم  یکی پس از دیگری فراری داده می شوند. مدعیان نظم نوین حتی از پذیرفتن همکاران فراری شان، شرم می کنند.

شرم تان باد، دروغگوها! تکریم و ستایش تا دیروز دیکتاتورهای حاکم جهان عرب یا طرد و نپذیرفتن امروزتان!  حمایت تان از انقلابات ما پیشکش تان. فقط گورتان را گم کنید!

 

مفسران و تحلیگران بورژوازی از اوباما تا دیگر همپالگی هایشان، تنها از توقعات نسل جوان new generation) ) و نقش تویتر و فیس بوک حرف می زنند تا اسمی از طبقه کارگر و زحمتکشان نبرند. اما انقلاب در جهان عرب، ریشه در استثمار  طبقه کارگر دارد. انقلابات جاری تکیه به  توده های طبقه کارگر و زحمتکشان دارد. یکی از پلاکادهای انقلابیون میدان آزادی قاهره قرص های نان است. این شورش و قیام گرسنگان و ستمکشان و استثمار شدگان است.

 طبقه کارگر و زحمتکشان اعم از جوان و پیر و زن و مرد نمی خواهند دیگر گرسنگی بکشند.  طبقه کارگر این غول خفته بیدار می شود و هر روز انقلابی، به اندازه سالیان سال  به قدرت خود و به خودآگاهیش نزدیک می شود. انقلابات بعدی با پرچم سرخ کمونیسم کارگری را باید شاهد بود. دریچه آزادی و برابری و سوسیالیسم و حکومت کارگری به روی جهان معاصر آغاز قرن گشوده می شود. شبح کمونیسم در گشت و گذار است. بشریت به استقبال این تحولات می رود. کمونیسم و طبقه کارگر به استقبال این تحولات می رود. فراتر از جهان عرب، شعله های انقلاب از کجا سر بر می کشند؟ فرانسه؟ ایران؟ ...

بورژواها لباس عوض می کنند، جا و صندلی عوض می کنند، وعده رفرم می دهند، سر کیسه را شل می کنند تا از سودهای سرسام آور سرمایه هایشان و از منابع و ثروت های تصاحب کرده سهمی به کارگر و زحمتکش برگردانند. رژیم های سرمایه داری جهان عرب یکی پس از دیگری از رفرم و آزادی حرف می زنند. در این روزهای انقلابی خبری از چوبه های دار اعدام جمهوری اسلامی نیست! آیا جمهوری اسلامی خواهد توانست مثل سابق اعدام و سنگسار کند؟ مثل سابق حکومت کند!...

  این اولین پیروزی ها است. اما آخرین نیست.

 

باید تمام قدرت، تمام ثروت را به جامعه برگرداند. باید اکثریت انسان های جامعه خود سرنوشت شان را تعیین کنند.

انقلابات بعدی به رهبری طبقه کارگر و حزب کمونیستی اش، تمام قدرت و تمام ثروت جامعه را می خواهد. نه کم تر! 

این پیام مارکس را باید دوباره و هر باره شنید: کارگران جهان متحد شوید! ستمدیدگان به پا خیزید! طبقه کارگر جز زنجیرهایش چیزی از دست نمی دهد.

11 فوریه 2011

mozafar.mohamadi@gmail.com

mozafarmohamadi.com