TLogo


برای آینده ای روشن٬ در جهت تامین منافع کارگران و ستمدیدگان
سخنرانی خسرو سایه عضو رهبری حزب کمونیست کارگری کردستان٬ در میان هزاران نفر در میدان آزادی سلیمانیه

سلام بر شما٬ زنده باد انقلاب٬ زنده باد تحرک انقلابی شما!
امروز یاد قیام سال ٩١ در خاطرم زنده میشود٬ اکنون که ما در میدان آزادی جمع شده ایم٬ موجی دیگر از انقلاب شروع شده است٬ اما این قیام بر خلاف قیام قبلی ، چشم امید به قدرتگیری و به قدرت رسیدن مردم دوخته است٬ چشم امید به تامین مطالبات مردم کردستان برای آینده ای روشن و در جهت تامین منافع کارگران و مردم ستمدیده٬ زنان و جوانان دوخته است.

ما در سال ٩١ دقیقا در اینجا و من شخصا در جریان جنبش شوراها همینجا برایتان صحبت کردم و به مردم هشدار دادم که جنبش کردایتی  آینده ایی را برای ما به ارمغان می آورد٬ که همین امروز در آن زندگی می کنیم. اما برای جلوگیری از تکرار این سناریو و تغییر آن لازم و ضروری است که مردم نسبت به قیام حاضر برخورد هوشیارانه تری داشته باشند.
همین الان چندین حزب و جریان در پشت پرده در حال نقشه کشیدن برای حقنه کردن سرنوشت و خواسته ها و مطالبات مردم هستند. به ما می گویند حکومت تکنو کراتها، می گویند انتخابات قبل از موعد، به ما می گویند حکومت اسلامی، اینها هیچکدام مطالبه و خواست ما را برآورد نمیکنند.
مردم کردستان باید هوشیارانه وقایع را دنبال کنند و بطور مداوم در میدان مبارزه باقی بمانند. مبارزات ما باید به کارگاه وکارخانه ها ،محلات و دانشگاهها منتهی شود. حکومت در حالت عقب نشینی است.
آنهایی که چادرهای ما را می سوزانند (مردم در این میدان شبها چادر زده و میمانند٬ که شبانه چادرهایشان را آتش زدند)٬ آنهایی که زندانی می کنند و آنهایی که قتل عام می کنند ،همه اش تنها ترس از قیام مردم است. ما باید کاملا هوشیارانه دوری و نزدیکی احزاب را نسبت به چگونگی دفاع وپشتیبانیشان از خواسته هایمان بسنجیم. هر حزبی که طرفدار آزادی بی قید و شرط سیاسی نباشد، با قیام ما هیچ نسبت و نزدیکی ندارد. هر حزبی برابری کامل زن و مرد را به رسمیت نشناسد با قیام ما نسبت و نزدیکی ندارد. هر حزبی دخالت مستقیم مردم را در انتخاب نمایندگان خودشان برای دخالت مستقیم در قدرت را قبول نداشته باشد٬ با قیام ما هیچ نسبت و نزدیکی ندارد. هر حزب و سازمانی خواهان کار و بیمه بیکاری و حداقل دستمزد به مبلغ یک میلیون دینار برای کارگران نباشد با ما هیچ نزدیکی ندارد. در نتیجه باید صفوف خود را حول پلاتفورم و خواسته های روشن متحد نماییم تا بتوانیم این قیام را به عاقبتی روشن منتهی نماییم.
در این قیام بیایید فریاد بزنیم:

نان کار آزادی        نان کار آزادی
حکومت نماینده های مستقیم مردم

اینها خواستها و مطالبات ما هستند و از همه شما می خواهم که هوشیارانه وقایع را دنبال کنید، نگاه کنید که احزاب چه میگویند٬ حاکمین چه میگویند٬ تا بار دیگر  به نیرو و ابزار دست جریاناتی تبدیل نشویم که تنها منفعت سرمایه داران، صاحبان کمپانیها٬ کارخانه ها و تجار را نمایندگی می کنند. نباید بار دیگر این قیام مردم را با دستان خالی و بدون نتیجه روانه خانه هایشان نمایند.

تضمین تحقق و تحمیل خواستها و مطالباتمان  در گرو هوشیاری و آگاهی کامل ما است:
نان کار آزادی این تنها سرلوحه روشن مردم کردستان است.
پیش به سوی ساختن آینده ایی که خواهان آن هستیم.