TLogo


 

 

 

 

 

شادباش سال نو به کارگران و مردم آزادیخواه ایران  

 

از طرف حزب حکمتیست سال نو ۱۳٩۰ را به کارگران و مردم تشنه آزادی و برابری شادباش می گویم.

سال دیگری را پشت سرگذاشتیم. رژیم اسلامی سرمایه بازهم با تحمیل ابعاد بیسابقه گرانی، با گسترش تعرض به معیشت کارگران و اکثریت عظیم شهروندان و با تشدید سرکوب و خفقان، شادی فرارسیدن سال نو را به کاممان تلخ کرده است، اما در مقابل، در مناسبت نوروز دوستانه دور هم جمع شدن، شادی کردن، گل و بهار را به خانه آوردن، جلوه دلپذیری از همبستگی و اتحاد و همسرنوشتی ما، در برابر این رژیم ضدشادی و ضد آزادی را موجب میشود. شادی روزهای نوروزی را قدر بدانیم و زندگی را با آن طراوت تازه ببخشیم.

در سالی که گذشت کماکان کارگران، زنان، دانشجویان و جوانان با حکومت مدافع سرمایه جانیان اسلامی، دست و پنجه نرم کردند. صف اعتراض آزادیخواهانه و برابری طلبانه در تناسب قوایی بسیار نامساعد در جدال با حاکمان سرمایه و جمهوری اسلامی در کشمکش بود. از حقوق خود دفاع کردیم و در نبردی نابرابر سختیها و عقب نشینیهایی را هم متحمل شدیم. بیش از پیش از دو جناح جمهوری اسلامی و جنبش بورژوایی و ارتجاعی سبز فاصله گرفتیم. ما کارگران و مردم آگاه این درس را گرفتیم که  نباید به گوشت دم توپ کشمکش جناحهای بورژوازی و جمهوری اسلامی تبدیل شویم.

 

کارگران ، مردم آزادیخواه !

در شرایطی به سال ۱۳٩۰ پا میگذاریم که خاورمیانه و کشورهای عربی تحولات عظیم و بزرگی را تجربه کرده و میکنند. بار دیگر انقلاب کارگران و مردم و اعمال اراده مستقیم توده ای حاکمان مستبد و ضد مردم را در تونس و مصر به زیر کشید. تا هم اکنون عقب نشینیهای بزرگی به بورژوازی و دولتهای ارتجاعی منطقه تحمیل شده است. چشم انداز تاثیرات این تحولات برایران مایه هراس سران جمهوری اسلامی و مایه امید ما طبقه کارگر و مردم آزادیخواه است. این اوضاع را باید دریابیم و با آمادگی به استقبال تحولات احتمالی آتی برویم. باید اینبار آگاهتر، متحدتر، سازمانیافته تر و قدرتمندتر به میدان بیاییم.  با اتکا به صف متمایزآزادیخواهی و برابری طلبی، حاکمیت سرمایه و جمهوری اسلامی را به مصاف بکشیم. سال آینده را به سال  اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر حول پرچم آزادی و برابری تبدیل کنیم.

بار دیگر در سال جدید، برایتان شادی پایدار آرزو می کنم.

 

رحمان حسین زاده

دبیر کمیته مرکزی حزب حکمتیست

اسفند ۱۳٨٩ – مارس ٢۰۱۱