TLogo


 

 سندیکای کارگران شرکت واحد

افزایش غیر‌منطقی دستمزدها به سود کارگران نخواهد بود

 

به عنوان مقدمه: اطلاعیه سندیکای شرکت واحد گوشه کوچکی از اعتراض طبقه کارگر به مصوبه شورای عالی کار و تعین ٣٣٠ هزارتومان دسمتمز کارگر است. دولت جمهوری اسلامی٬ همراه شورای علای کار و نماینده کارفرمایان با اعلام حداقل دستمزد فوق ظاهرا پرونده بحث دستمزد را بسته اند. کل تلاشهای این مدت و آمار و ارقام بانک مرکزی٬ کار "کارشناسانه" حقوق بگیرانشان همراه تبلیغات وسیع رسانه های نوکر و خانه کارگر و ...برای تامین این هدف و تحمیل آن به طبقه کارگر بود. اما تا جائی که به میلیونها کارگر و خانواده های آنها برگردد٬ این تصمیم جز نفرت عمیق از شوارای عالی و دولت و کل بورژوازی ایران را به همراه نخواهد آورد. اعلام چنین تصمیمی که به زندگی چند ده میلیون انسان در این جامعه مربوط است و از دسترنج و نان شب و پول مدرسه کودکان و سفره خالی آنها به نفع سرمایه داران مایه گذاشته است٬ نه تنها پرونده ای بسته نیست٬ بلکه سرفصل اعتراضات کارگری به این درجه از استثمار و گستاخی بورژوازی ایران را باز کرده است. اینکه در این جدال تا چه میزان میتوان بورژوازی ایران و دولتش را به عقب راند کاملا بستگی به واکنش طبقه کارگر دارد. فعلا کارگران شرکت واحد ستارت این اعتراض را زده اند. توجه شما را به اطلاعیه سندیکای شرکت واحد جلب میکنیم.

کمونیست هفتگی

 

 

افزایش غیر‌منطقی دستمزدها به سود کارگران نخواهد بود

 

افزایش ۹ درصدی حقوق کارگران توسط شورای عالی کار در سال ۱٣٨۹ به هیچوجه منطقی و توجیه کننده تورم و فقر موجود نیست. 

حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام می شود باید به گونه ای باشد که زندگی یک خانواده ۴ نفره را تامین کند ولی با اعلام ۹ درصدی افزایش حقوق هیچکدام از فاکتورها لحاظ نشده و تنها بر اساس نظرات کارفرما ها و دولت تعیین شده است. 

همانگونه که بارها اعلام کرده ایم عدم حضور تشکل های مستقل کارگری و نمایندگان واقعی کارگران در شورای عالی کار این موارد را به همراه داشته وتنها متضررین این اتفاق کارگران می باشند. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با حقایق موجود در جامعه افزایش ناچیز و ۹ درصدی کارگران را غیر منطقی دانسته و به ضرر کارگران می داند و از نمایندگان حاضر در شورای عالی کار انتظار تجدید نظر و رسیدگی مجدد برای افزایش عادلانه حقوق کارگران را دارد. 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه 

اسفند ۱٣٨۹