TLogo



زیر چرخهای ماشین آدمکشی دولت بشار اسد
حسین مرادبیگی


ماشین آدمکشی دولت بورژوائی بشار اسد که از حمایت مالی و تسلیحاتی جنایتکاران جمهوری اسلامی نیز برخوردار است، علیه مردم و جوانان سوریه که خواهان آزادی و رفاه اجتماعی اند راه افتاده است و هر جا که میرود از خود ویرانی و کشتار به جا میگذارد.

آنچه که این روزها بر مردم سوریه میگذرد، در واقع گوشه ای از توحش و بربریت دول بورژوائی برای حفظ  پایه های این نظام گندیده در اوآخر قرن بیست و یکم است.
آمار کشته ها بویژه در چند روز اخیر بسیار زیاده بوده است و بسیار بالاتر از آن چیزی است که این جا و آنجا در رسانه ها و مطبوعات مختلف آورده میشوند. هزاران نفر دستگیر شده اند، هزاران نفر آواره شده اند، به اینها باید تعداد بسیار زیادی را اضافه کرد که توسط نیروهای امنیتی دولت بشار اسد نهانی از ببن میروند. در کنار این فجایع که وجدان هر انسان آزادیخواه و انسان دوستی را عمیقا آزار میدهد، دول بورژوائی ذینفع در حفظ بساط این حکومت جنایتکار، سود و زیان اقتصادی و سیاسی خود را در بازار سرمایه در منطقه بالا و پائین میکنند. 
 
میدانند که بزیر کشیدن دستگاه سرکوب و بوروکراسی بورژوائی بعث در سوریه، علیرغم هر خرده حسابی که آمریکا و دول غرب و متحدین او با بشار اسد بعنوان متحد جمهوری اسلامی در  منطقه دارند، علیرغم نقش این دولت در لبنان و حمایت آن از حزب الله، میتواند کاملا مشکل ساز باشد و یک بار دیگر فضای سیاسی منطقه را به نفع توده کارگر و دیگر مردم انقلابی چرخانده و پایه های دول بورژوا ارتجاعی منطقه را مجددا به لرزه در آورد .
ترس از این واقعه، نه تنها دول ارتجاعی کشورهای عرب زبان منطقه بلکه سران دیگر دول سرمایه داری را نیز برای جلوگیری از وقوع آن به تکاپو واداشته است. تمام تلاش آنان این است که ضمن اعتراض "نیم پزی" علیه دولت بشار اسد، مردم خواهان آزادی و رفاه اجتماعی را به امید ایجاد تفاهماتی در بالا در انتظار و زیر "مرحمت" ماشین کشتار این دولت نگاهدارند. 

همه دول بورژوائی از وضیعت غیرقابل تحملی که به طبقه کارگر و دیگر اقشار محروم جامعه در سراسر جهان تحمیل کرده اند کاملا آگاهند. بروز اعتراضات رفاهی در اسرائیل و ادامه اعتراض توده کارگر و دیگر جوانان مصر برای تامین دست آوردهای ملموس حرک انقلابی خود، کل این اردوی ارتجاعی را علیه آنچه که در مصر و اکنون در سوریه در صورت بزیرکشیدن بوروکراسی و دستگاه سرکوب دولت بشار اسد بوقوع خواهد افتاد، متحد کرده است.  واقفند که در شرایط ادامه بحران اقتصادی جهانی سرمایه و بروز اعتراض طبقه کارگر و تنش و ناآرمیهای موجود در خود کشورهای بورژوائی متروپل، راه افتادن موج دیگری از اعتراض توده کارگر و دیگر مردم خواهان رفاه و آزادی در کشورهای منطقه و در دیگر کشورها میتواند کاملا غیرقابل کنترل شود. 

این وضعیت به دولت بشار اسد امکان داده است که از آن برای کشتار وسیع مردم معترض  استفاده کند .

برای مردم و جوانان معترض در سوریه اما راهی جز بزیر کشیدن حکومت جناتیکار بشار اسد نمانده است. کشتار هر ساعت و هر روزه و آوارگی بخش زیادی از این مردم این را به آنان یادآور میشود.

پیروزی، یا شکست دولت بشار اسد در مقابل مردم و جوانان سوریه، میتواند سرکوب انقلاب را در مصر تسریع و یا پای توده وسیع کارگر و دیگر مردم معترض را مجددا به میدان آزادی در مصر و در دیگر کشورها باز کند.  
٩ اوت ٢٠١١