TLogo




رژیم بعث سوریه باید با اراده متحد کارگران ومردم سرنگون شود

بیش از پنچ ماه است که مردم سوریه در اکثر شهرهای کوچک و بزرگ در مقابل حاکمیت سیاسی ناسیونالیسم عربی حزب بعث قرار گرفته اند. حاکمیت سرکوبگر و ضد انسانی بورژِوازی ناسیونالیست عرب سوریه با کشتار دسته جمعی مردم حافظ نظم سرمایه داری است. هیئت حاکمه فوق ارتجاعی سوریه در این مدت نه  فقط جوابگوی خواسته های مردم معترض  بپا خاسته  نبوده،  بلکه با هر چه در توان داشته و با توسل به کشتار دسته جمعی اعتراض کنندگان،  قتل عام کودکان ، محاصره شهرها و محلات و قطع شبکه آب و برق و تلفن و بکار گیری شرم آور ارتش و استفاده وسیع از سلاح سبک و سنگین و بمباران محلات پر جمعیت، حمله  با تانک  و ناوهای جنگی در سواحل لازقیه، ماهیت واقعی این رژیم ناسیونالیست عرب را برملا کرده و درست مانند کلیه ی رژیم های ارتجاعی و سرکوبگر منطقه به  تظاهرکنندگان "ملت" تهاجم می کند." ملتی " که خود رژیم بعثی  مدعی نمایندگی آنها را می کند و چندین سال است که  با دروغ و تزویر در سایه سرکوب، فقر و بی حقوقی مطلق سیاسی  ظاهرا ایستادگی "ملت عرب" را در مقابل اسرائیل حفظ کرده است.با این تهاجم  به مردم سراپای دروغ ها و ریاکاری و کثافت ناسیونالیسم را در همه اشکال خود بار دیگر افشاتر می کند.

حکومت سوریه در این تلاش ارتجاعی و ضد انسانی  برای حفظ قدرت سرمایه داری در چنگال خویش تنها نیست و اکثر دولتهای مرتجع  سرمایه داری در منطقه از جمهوری اسلامی گرفته که با کلیه ی اشکال نظامی،سیاسی ، اقتصادی و معنوی  از آن پشتیبانی می کند تا حکومت عشیره ای ـ ناسیونالیستی عراق و حزب الله و حماس و حتی حمایت ضمنی رژیم ناسیونالیست ـ یهودی اسرائیل را به منظور حفظ موازنه قدرت کنونی در منطقه را به همراه خود دارد و  همگی تلاش می کنند در اتحاد شومی علیه ی مردم سوریه  و کارگران و مردم ستمدیده منطقه هستند.

این سیلاب خونین باید متوقف گردد. ما سه حزب کمونیست کارگری عراق، کردستان و  حزب کمونیست کارگری ایران ـ حکمتیست این کشتار دسته جمعی را بشدت محکوم می کنیم و از مبارزه برحق مردم برای سرنگونی  رژیم بعث و انحلال کلیه ی ارگانهای سرکوب آن از طریق به میدان آمدن و اراده مستقیم مردم کارگر و زحمتکش و آزادیخواه  برای یک زندگی بهتر  حمایت می کنیم.ما حمایت بیدریغ خود برای تأمین فوری آزادیهای سیاسی، آزادی اعتراض،اعتصاب و تشکل، آزادی کلیه ی دستگیرشدگان و ایجاد فضای آزاد  برای شهروندان سوریه اعلام می داریم که در آن  مردم بتوانند به شیوه ای مناسب و مؤثر برای خواسته های خود و برای آزادی و برابری مبارزه کنند. ما همزمان از کارگران و مردم جهان می خواهیم که برای دفاع از حقوق مردم سوریه و برای تامین آزادیهای سیاسی، مدنی و اجتماعی آنها دخالت کنند و  به هر شیوه ی ممکن علیه این تهاجم ضدانسانی و نظامی رژیم سوریه بایستند.

حزب کمونیست کارگری عراق
حزب کمونیست کارگری حکمتیست
حزب کمونیست کارگری کردستان
۱٦ اوت 
۲۰۱۱