TLogo


پیروزی بزرگ کارگران نخریسی المحله در مصر
 
در یک تماس تلفنی، هشام فواد فعال کارگری و یکی از رهبران حزب دمکراتیک کارگران، تأكید کرد که کارگران کارخانه های نخریسی المحله در مصر پیروزی بزرگ و درخشانی بدست آورده و حكومت را به صدور فرمان تایید و اجرای کلیه خواستهایشان وادار کرده اند. پس از اخطار کارگران به حكومت درباره اعتصاب عمومی كه میتوانست به تعطیل بزرگترین کارخانه نخریسی و پارچه بافی خاورمیانه بینجامد و وسیعترین بخشهای کارگران مصر را در همبستگی و پیوستن به آنان به حرکت در آورد، حكومت بلافاصله خواهان مذاکره با کارگران شد. حاصل این مذاکره که دو روز پیش به مدت پنج ساعت ادامه داشت، توافق وزیر نیروی کار با اجرای بخش اعظم خواستهای کارگران بود.
به این ترتیب بر سر این موارد توافق شد: صد درصد افزايش سهمیه غذائی و رساندن آن به ٢١٠ پوند در ماه، دویست درصد افزایش پاداش برای کارگرانی که پاداش زير ١٢٠ پوند میگیرند، صد درصد برای آنها که بين ٢٠٠ و٣٠٠ پوند ميگیرند و٢٥ درصد برای مديران و رؤسای بخشها. اجرای این افزایشها پس از برگزاری مجمع عمومي شركت در نوامبر آتی عملی میشود. در پایان مذاکره كمال الفيومی رهبر کارگری نخریسی المحله، اخطار کرد که در صورت صادر نشدن قرار دولتی در موارد توافق شده، کارگران دست به اعتصاب خود خواهند زد.
هشام فواد سپس تأكید کرد که قرار دولتی بر سر موارد توافق شده صادر شده و کارگران نخریسی المحله این پیروزی را نه فقط برای کارگران کارخانه های المحله بلکه برای کلیه کارگران نخریسی و پارچه بافی بخش دولتی کسب کرده اند و با این پیروزی مهم تصمیم به لغو اعتصاب گرفتند.
 لازم به يادآوری است که مصر هم اکنون شاهد یک خیزش کارگری انقلابی است كه روز به روز از لحاظ مشاركت کارگران و نوع مطالباتشان نیرومندتر میشود و بیشتر ریشه میدواند. همچنین در دل این خیزش کارگری سطح تشکل و اتحاد کارگران بالاتر میرود. کارگران مصر که با سه اتحادیه مستقل خود در پیروزی انقلاب ٢٥ ژانویه نقش محوری و سرنوشت ساز ایفا کرده اند، طی ماههای گذشته بیش از نود اتحادیه دیگر سازمان داده اند. اخطار اخیر کارگران نخریسی المحله به برپا کردن اعتصاب، جزئی از یک تحرك گسترده کارگری بود که در خلال هفت ماه گذشته بیش از هزار اعتراض کارگری را در بر گرفته است.

 


 شَمال علی
هماهنگ کننده کمپین همبستگی با جنبش کارگری مصر
‏١١ سحتامبر ٢٠١١
 
تلفن:  0046 (0)737038612
ايميل: solidarity.eworkers@gmail.com
وبسايت: http://egyptianworkers.wordpress.com/
فيسبوك: http://www.facebook.com/#!/pages/Solidarity-Campaign-With-Workers-in-Egypt/236187386427747