TLogo


 

 

 

 

 

 

 


به اعضا و کادرهای حزب

رفقا! همانطور که در نامه قبلی اشاره کردیم متاسفانه اقدام غیر قانونی هیئت دائم، تخلف در نقض موازین حزبی و توسل به ابزارهای تشکیلاتی برای حذف مخالفین سیاسی...، راهی برای ما باقی نگذاشت جز اعلام علنی و روشن مسئله و اعلام غیر قانونی بودن این ارگان. ما بعنوان نمایندگان کنگره و کسانیکه به حزب تعهد داده ایم از مصوبات رسمی آن، از سیاستهای تا کنونی اش و از قانونیت حزب دفاع کنیم ، مصمم هستیم به تعهد خود پایبند بمانیم.

خطاب به رفقائی که خود را مدافع دفتر سیاسی قانونی حزب میدانند اعلام می کنیم که هر رفیقی خودش را با ما تداعی میکند باید به همه موازین و استانداردهای مبارزه سیاسی سالم پایبند باشد. و این سلامت سیاسی باید چه در بحث شفاهی و چه نوشتاری رعایت شود. حرمت انسان ها صرفنظر از هردرجه اختلاف سیاسی برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و همه ما باید در این باره سختگیر بوده و سنت مبارزه سیاسی متمدنانه را نمایندگی کنیم.

در این دوره سخت باید سمبل رعایت موازین حزبی، برخورد صریح، روشن، متمدن و در عین حال به شدت سیاسی بود. باید در برخورد به مخالفین سیاسی خود منصف بود، باید در مبارزه سیاسی از سنت چپ حاشیه ای که از مخالف سیاسی خود شیطان سازی میکند فاصله بگیریم.

تا جائیکه به دفتر سیاسی حزب برمیگردد تضمین میکند که بازترین، متمدنانه ترین و سالمترین فضای سیاسی برای بحث و اظهار نظر اعضا و کادرهای حزب مستقل از هر گونه جناح بندی سیاسی ای را فراهم کرده و از قانونیت حزب بطور تمام و کمال دفاع کند.

رفقا! تعهد ما به عمل کردن بعنوان يک گرايش کمونيستى کارگرى فقط و فقط ميتواند خود را در سامان دادن حزب براى پيشبرد سياستهایش نشان بدهد. بنابراين نه فقط بعنوان دفتر سياسى حزب که مسئوليت کل حزب را برعهده ميگيرد، بلکه در درجه اول بعنوان مدافعان افق کمونيستى در حزب، تقويت حزبيت و برقرار کردن مناسبات محکم، سالم و قابل اتکاء حزبى اولويت ماست.

دفتر سياسى خود را موظف به بازگرداندن مناسبات روتين حزبى و اعاده اتوريته و اختيارات کميته‌هاى تشکيلاتى ميداند. ما اين روش برخورد را از همه رفقا و به طريق اولى از کليه رفقايى که خود را با دفتر سياسى هم جهت ميدانند انتظار داريم. کميته‌ها و ارگانهاى موجود، مستقل از هر اختلاف سیاسی از نظر دفتر سياسى رسميت دارند و در قبال وظايفى که به آنها سپرده شده مسئولند.

دفتر سياسى خود را به تامين و تضمين سلامت سیاسی و حرمت همه رفقا متعهد ميداند .اختلاف نظر سياسى با ما کوچکترين تاثيرى بر اين تعهد ما در قبال رفقا ندارد. خطاب ما به آن رفقايى که احتمالا راه خود را با ما يکى نميدانند اينست که ضمن بيان آزادانه نظرات سياسى خود از هر برخورد غیرسیاسی، حرمت شکنانه و هر اقدامى که مانع کارکرد روتين تشکيلات بشود جدا خوددارى کنند

دفتر سياسى خواستار دخالت خلاق و سازنده همه رفقا در شرایط حساس کنونی حزب است. شما به مشکلات و محدوديتها و دشوارى‌هاى متعدد روبروى ما واقفید. اصول و مبانى اعتقادى و ارزشها و باورهاى ما را ميدانيد، افقهاى مورد نظر ما را ميدانيد. شرط موفقيت در اين مسير حرکت آگاهانه و متحدانه شماست.

دفتر سیاسی بعنوان جمعى که وظيفه هدايت و سازماندهى و مسئوليت کل فعاليت حزب را بر عهده گرفته است، روى  تعهد و قدرت تشخيص و نقش خلاق و مسئولانه تان حساب ميکند. از همه رفقا، و طبعا از همه رفقايى که با اعلام تعلق خود به سیاستهای تا کنونی حزب، خود را شريک اين افق‌ها و اين مسئوليتها ميدانند، ميخواهیم يکپارچه پا جلو بگذارند و نقشى که از آنها انتظار ميرود را صمیمانه و مصممانه برعهده بگيرند.


آذر مدرسی
از طرف دفتر سیاسی حزب حکمتیست
١٥ دسامبر٢٠١١