TLogo


نامه سرگشاده حزب کمونیست کارگری کردستان به شورای موقت میدان آزادی

درباره جوابیه رئیس حکومت اقلیم

 

 

شورای موقت سرای آزادی شهر سلیمانیه

با سلامهای گرم

جوابیه رئیس حکومت تحت عنوان "جواب رئیس حکومت به مطالبات مردم" در نوع خود اعتراف (هرچند مبهم و غیرشفاف) به اراده مردم مبارز کردستان و اثبات کننده مطالبات برحق ماست. گرچه مردم کردستان کاملاً محق اند تردید جدی داشته باشند که چنین جوابیه ای به معنی تحقق خواسته هایشان باشد، زیرا چندین سال است همین حکومت نسبت به مطالبات مردم بی تفاوت بوده و وعده های دروغین داده اند. اما صرفِ اذعان به حق مردم و وعده دادن، یک گام به جلو در مبارزات توده ای به سوی پیروزی می باشد. چیزیکه در قدم دوم پیشروی و ادامه مبارزه را بویژه در این مقطع تضمین می کند، عبارت است از آگاهی، اتحاد و تداوم مبارزه تا زمانی که کلیه مطالبات ما تحقق می یابد. چنین امری تضمین کننده جلوگیری از مانور حکومت در ناکام گذاشتن این جنبش و مانع ادامه  سیاست و منش ٢٠ ساله حکومت می باشد.

علاوه بر این ابهام و عدم شفافیت در جوابیه رئیس حکومت دست آنها را به روی بسیاری از احتمالات پیش بینی نشده و مانور و وعده و وعید دادن به مردم باز کرده است. باید قدرت حاکمه این واقعیت را بپذیرد که عدم اعتماد  به حکومت در جامعه به سطح بسیار بالایی رسیده است. بنابراین ضرورت دارد که حکومت قبل از هر کاری و به عنوان پیش شرط، مجموعه ای از اقدامات عملی را به عنوان یک مقدمه و نشان دهنده نیت آنها در تحقق مطالبات مردم انجام دهد از جمله:

١-برسمیت شناختن شورای میدان آزادی به عنوان شورایی که نماینده مردم و مطالبات آنهاست. در این خصوص باید حکومت قراری را صادر نماید و از رسانه های جمعی اعلام نماید. حکومت باید شورای موقت را به عنوان نماینده خواسته های مردم برسمیت بشناسد و به منظور انجام تمامی مطالبات اساسی با آنها مذاکره نماید.

٢- تعیین محدوده زمانی چند روزه برای اجرای خواست مردم مبنی بر پاکسازی  کلیه شهرهای کردستان از مراکز نظامی احزاب

٣- معرفی فوری، شفاف و آشکار مجرمین رویدادهای ١٧،١٩ و ٢٦ فوریه در شهر سلیمانیه؛ رویدادهای هلبجه، کلار و چمچمال؛ عوامل به آتش کشیدن تلویزیون نالیا؛ رویدادهای مربوط به ربودن افراد معترض و فعالین سیاسی و افراد ناراضی. بدون اجرای چنین خواسته هایی نمی توان به حکومت  هیچ اعتمادی داشت.

٤- توقف هر گونه تهدید، ارعاب و دستگیری افراد معترض و شرکت کنندگان تظاهرات در سرتاسر کردستان بطور رسمی از جانب حکومت

٥- اعلام آزادی بی قید و شرط تظاهرات در سرتاسر کردستان؛ آزادی سیاسی و فعالیت حزبی و توده ای؛ آزادی اندیشه، انتقاد و ژورنالیسم . انحلال کلیه قوانین و تصمیماتی که در تعارض با آنها قرار دارد بویژه قانون منع  تظاهرات بطور رسمی از جانب حکومت

٦- اعلام رسمی برچیدن فضای میلیتاریزه در شهرهای کردستان بویژه فضایی که بر شهرهای اربیل و کلار حاکم است از جانب حکومت

٧- تعیین محدوده زمانی مشخص برای تحقق خواسته های اولیه شورای موقت

 

شورای موقت نتایج مذاکرات با حکومت را طبق پوروتکل اعلام نماید و باید عملاً مستقل از حکومت باشد. در صورت عدم تحقق موارد بالا هر گونه مذاکره و تعهدی از سوی معترضین و شورا لغو خواهد شد.

 

حزب کمونیست کارگری کردستان

١٤ مارس ٢٠١١