TLogo


ایست به توطئه تروریستی مشترک دولت آمریکا -  اینترپل

علیه موسس ویکی لیکز

 

اخیرا پلیس بین الملل "اینترل پـُـل"  نام جوليان آسانج، موسس ویکی لیکز، را هم در ليست آدمهاى تحت تعقيب اينترپل قرار داده است. جرم آقای آسانج، فعالیت های اخیر ویکی لیکز، این موسسه غیر انتفاعی و خلاف جریان ژورنالیستی  است که دویست و پنجاه هزار سند از پیامها و مکاتبات محرمانه وزارت خارجه و دفاع آمریکا، حجم عظیمی از توطئه های پشت پرده دولت آمریکا در خاورمیانه و در میان سایر دولتهای حاکم، را افشا کرده است.

یکی از موارد جرم آقای آسانج، افشا فیلم شکار و به مسلسل بستن عابرین بی خبر از برنامه قتل شان در عراق است، که توسط خلبان هلیکوپتر آمریکایی، در کمال خونسردی، با دوربین از راه دور، صورت گرفته است. جرم این ژورنالیست در دسترس عموم قرار دادن اطلاعات، مدارک، نقشه ها و برنامه هایی است که  مستقیما به زندگی، مرگ، آسایش و امنیت میلیاردها نفر در سراسر جهان مربوط است. امری که به بهانه "امنیت ملی" قرار است با سیاست "دیپلماسی مخفی"، از دسترس عموم دور نگاه داشته شود و برای همیشه مخفی بماند.  

اینترپل پس از قرار دادن نام شخصت های سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران در لیست تحت تعقیبی ها،  امروز رژورنالیست هایی را هم که حلقه انحصار مدیایی فرمایشی – هالیودی در مورد اتفاقات سیاسی و جنگها و سازش ها را میشکنند، مشمول تعرض خود کرده است. تا این جا اینترپل با این اقدام،  عملا و رسما خود را به بازوی سیاسی -  امنیتی پنتاگون، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و همه دستگاههای امنیتی قدرتهای حاکم، تبدیل کرده است.  

این ها ابتدا تصمصم میگیرند  نام مجرمین سیاسی را در لیست اینترپل قرار دهند، و سپس برای آنها پرونده و پاپوش لازم را میدوزند.

باید به این توطئه اعتراض کرد. دسترسی عموم به تمام اسناد و  مدارک و اطلاعاتی که مستقما به سرنوشت آنها مربوط است، حق ابتدایی بشر امروزی است.  حقی که سانسور و کنترل انحصاری قدرتهای اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان، آن را از دسترس مردم دور کرده است.

این تنها جمهوری اسلامی ایران و به اصطلاح دول "توتالیتر" در سطح جهان نیستند که تلاش میکنند با اعمال کنترل  کامل دولتهایشان بر اطلاعات مربوط به سیاست هایشان، مردم را در تاریکی کامل نگاه دارند، و دیوارهای ضخیم سانسور شان را حفظ کنند. دول غربی و در راس آنها دولت آمریکا در این زمنیه پیامبر دیگران است. 

قرار دادن نام آقای آسانج در لیست اینترپل، و ممنوع کردن موسسه او در استفاده از شبکه جمع آوری کمک مالی با استفاده از "پی پال"، قرار است هم دهان آقای آسانج را ببندد و هم برای سایرین درس عبرت و ارعابی باشد که به فکر شکستن دیوارهای سانسور و افشا توطئه های پشت پرده دولت آمریکا و سایر قدرتهای سیاسی و اقتصادی جهان، نیفتند.

 تنها و تنها اعتراض و فشار و "ایست" محکم نیروهای مترقی و آزادیخواه، مخالفین سانسور و معترضین به انحصار قدرتهای حاکم در کنترل دسترسی به اطلاعات مورد نیاز مردم، میتواند در مقابل این سیاست ارعاب، سد ببنند. کسی حق ندارد دسترسی همگان به اطلاعات سیاسی، مدارک مستقیما مربوط به نیازهای امنتیتی، پزشکی، کاری، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و هرآنچه که مربوط به سوخت و ساز زندگی امروز بشر است،  را سد کند. یک راه خنثی کردن توطئه های پشت پرده دولتهای حاکم و قدرت های سیاسی و اقتصادی، شفافیت و دسترسی مردم به  اطلاعات دولتی و نهاد های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، در تمام سطوح است.   

کمپین "ایست" همه مردم آزادیخواه و مخالف سانسور، مخالف پلیسی کردن دسترسی عموم به اطلاعات، مخالفین دیپلماسی مخفی، را دعوت میکند که به توطئه مشترک دولت آمریکا و اینترپل اعتراض کنند.

کسی حق تعرض به زندگی، کار، سلامت، امنیت کاری و حقوقی، آقای آسانج را ندارد. جرم  آقای آسانج، سیاسی و از جنس جرائم سیاسی مخالفین جنگ ویتنام، مخالفین اعدام، مخالفین سانسور، و مخالفین ترور و جنگ است. پاپوش دوزی و توطئه علیه او محکوم است.

 

آدرس ویکی لیکز: www.wikileaks.org

 

ایست به توطئه تروریستی جمهوری اسلامی

www.stopterrorism.org

 6 دسامبر 2010

 

آدرسهای تماس باما:

سخنگوی کمپین، ثریا شهابی: تلفن:   02032873558 (44)

stop.terror.conspiracy@googlemail.com

 

آدرسهای تماس با "اینترپول"

INTERPOL
General Secretariat

200, quai Charles de Gaulle

69006 Lyon

France

Fax: +33 (0)4 72 44 71 63

www.interpol.int/public/mail/mail3.asp?id=biot

www.interpol.int/Public/contact.asp