کنفرانس سالانه تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست پایان یافت


روز چهارشنبه چهارم مرداد ١٣٩١- ٢٥ ژوئیه ٢٠١٢ کنفرانس خارج کشور حزب حکمتیست با شرکت تعدادی زیادی از اعضا و کادرهای حزب حکمتیست در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار شد. در این کنفراس علاوه بر اعضا و کادرهای حزب اعضا کمیته رهبری حزب رفقا آذر مدرسی٬ اسد گلچینی و خالد حاج محمدی نیز شرکت داشتند. در کنفرانس همزمان تعدادی از دوستداران حزب نیز شرکت داشتند.


کنفرانس با سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم شروع شد و بعد از تعیین هیئت رئیسه وارد دستورات خود شد.
دستورات کنفرانس تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست به قرار زیر بود:
١- گزارش فعالیتهای تشکیلات خارج کشور
٢- اولویتهای تشکیلات خارج در این دوره
٣- انتخابات


گزارش تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست توسط دبیر تشکیلات خارج٬ رفیق لادن داور تقدیم کنفرانس شد. دبیر تشکیلات خارج در گزارش خود به وضع کنونی تشکیلات خارج٬ فعالیتهای این دوره حزب در خارج کشور٬ اقداماتی که در این دوره در دستور کار این تشکیلات بود٬ پروژه های مختلفی که حزب حکمتیست در خارج کشور دنبال کرده است و میزان پیشرفت آنها٬ به موانع و مشکلاتی که با آن روبرو بوده ایم و... پرداخت. لادن داور همچنین اشاره کرد که تشکیلات خارج کشور حزب علیرغم مشکلات این دوره٬ منجمله فضای سیاست در ایران و جدالهای جدی که حزب حکمتیست با آن روبرو بوده است٬ خروج تعدادی از رفقا و فعالین این تشکیلات از حزب حکمتیست و لطماتی که این تشکیلات در این پروسه خورد٬ سازمان حزب در همه کشورها سروسامان گرفته و روی روال مناسب کار خود افتاده است. بعد از گزارش مسئول تشکیلات خارج حزب٬ آذر مدرسی دبیر کمیته مرکزی حزب حکمتیست در مورد موقعیت تشکیلات خارج و فعالیتهای ارزشمند این دوره آن سخنانی ایراد کرد. بدنبال شرکت کنندگان در کنفرانس از زوایای مختلف به کار حزب در خارج و موانع و مشکلات آن و در عین حال نکات مثبت و ارزشمند آن پرداختند.


دستور بعدی کنفرانس خارج کشور حزب حکمتیست٬ اولویتهای این دوره حزب حکمتیست در خارج کشور بود که توسط خالد حاج محمدی عضو کمیته رهبری حزب تقدیم کنفرانس شد. خالد حاج محمدی ابتدا با اشاراتی به نقشه عمومی حزب و موقعیت کنونی آن و فضای سیاست ایران٬ به جایگاه و اهمیت کار حزب در خارج کشور پرداخت. بدنبال و بطور ویژه به اولویتهای این دوره حزب حکمتیست در خارج کشور اشاره کرد. خالد حاج محمدی از جمله تائید کرد که تشکیلات خارج کشور در این دوره باید سیمای یک تشکیلات کمونیستی که در کشورهای مختلف به عنوان بخشی از کمونیستهای این جوامع کار میکنند، هم به عنوان زبان حال طبقه کارگر ایران و کمونیسم در ایران در خارج کشور عرض اندام کند. وی بر ضرورت فعالیت جدی علیه میلیتاریسم غرب و تحریمهای اقتصادی و تاثیرات مخرب و ضد انسانی آن بر زندگی و مبارزه طبقه کارگر و مردم در ایران تاکید کرد. بدنبال اعضا کنفرانس به جنبه های مختلف کار حزب در خارج٬ اولویتهای اصلی پرداختند و در عین حال برای پیشبرد اولویتهای حزب اعلام آمادگی کردند.


آخرین دستور کنفرانس خارج کشور انتخابات بود. در بخش انتخابات نیز کنفراس از میان کاندیداهای خود٬ رفقا آسو فتوحی٬ لادن داور و خالد حاج محمدی را به عنوان کمیته خارج کشور انتخاب کرد.


کنفرانس خارج کشور حزب با سخنان اختتامیه خالد حاج محمدی و تاکیدات مجدد او بر مهمترین مسائلی که کنفراس در دستور کمیته منتخب خود گذاشته بود و بر اهمیت این دوره از کار حزب در خارج کشور و همزمان با تشکر و قدردانی از لادن داور به عنوان مسئول وقت خارج کشور برای فعالیتهای ارزشمند او٬ در میان شور و شوق حاضرین به کار خود پایان داد.
کمیته خارج کشور حزب حکمتیست در اولین نشست خود به اتفاق آرا خالد حاج محمدی را به عنوان دبیر تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست انتخاب کرد و تصمیمات لازم را در مورد فعالیتهای حزب در خارج گرفت.



کمیته خارج کشور حزب حکمتیست
سوم مرداد ١٣٩١- ٢٤ ژوئیه ٢٠١٢