TLogo


 

 

 

 

تحمیل عقب نشینی  به جمهوری اسلامی و اینترپل

 

سه سال پیش در چنین روزهایی، توطئه مشترکی توسط اینترپل و جمهوری اسلامی ایران، علیه  اپوزیسیون و در راس آن حزب حکمتیست براه افتاد.  اینترپل در یک اقدام غیرمترقبه نام و مشخصات و عکس  سیزده تن از فعالین و شخصیتهای شناخته شده اپوزیسیون را بعنوان مجرمین جنایی، و قابل پیگرد، منتشر کرد. این تلاش یک پروژه وسیع جمهوری اسلامی ایران، برای پلیسی کردن فعالیت سیاسی علیه حکومت ایران، بود. تلاشی که با قرار دادن نام سیزده تن از فعالین وشخصیتهای سیاسی اپوزیسیون ایرانی به عنوان تروریست و باند مجرمین سازمان یافته در لیست اینترپل، سه سال پیش آغاز شد.

اسامی این سیزده نفر در اطلاعیه های مطبوعاتی حزب حکمتیست و "کمپین ایست به توطئه تروریستی جمهوری اسلامی"، کمپینی که در اعتراض به این توطئه براه افتاد، منتشر شده است.

حرب حکمتیست همان زمان اعلام کرد که این پروژه مشترک اینترپل و جمهوری اسلامی ایران را، با جلب حمایت نیروهای مترفی و با اعمال فشار سیاسی هم از بالا و توسط مراجع قانونی و هم از پائین و به نیروی جنبش های مترقی، به شکست خواهد کشاند.

گفتیم که نه فقط هر تحرک تروریستی جمهوری اسلامی علیه اپوزیسیون را جواب خواهیم داد،  بلکه مسئله را از کانالهای قانونی نیز پیگیری خواهیم کرد.  و همراه نهاد های بین المللی، اتحادیه های کارگری، کانون ها و بنیاد های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، مردم در اروپا و آمریکا، میدیای ایرانی و غیر ایرانی و بالاخره شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی  علیه این توطئه جمهوری اسلامی و اینترپل، خواهیم ایستاد.

تلاش سه ساله "کمپین ایست" در شکایت از اینترپل، و فشار به آن به نتیجه رسید! و  در  ماه مه سال جاری این کمپین در همکاری مستقیم و فشرده با نهاد غیر دولتی "محاکمات عادلانه" در انگلستان، اینترپل را وادار کرد نام سیزده شخصیت سیاسی اپوزیسیون ایران در خارج کشور را از لیست علنی خود، حذف کند.

 در تاریخ سی سال حاکمیت جمهوری اسلامی، حکومتی با پرونده های قطور در ترور و ارعاب مخالفین در خارج کشور، تحمیل چنین عقب نشنینی، یکی از موفقیت های بزرگ برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران است. 

 اینترپل با برداشتن نام سیزده شخصت سیاسی اپوزیسیون از لیست علنی خود، یک عقب نشینی مهم برای خود و جمهوری اسلامی را ثبت کرد. عقب نشینی که تنها و تنها حاصل کار مشترک جنبشی است که علیه توطئه تروریستی جمهوری اسلامی، براه افتاد.  

بدون تلاش بی وقفه فعالین "کمپین ایست" در جلب حمایت بین المللی در خنثی کردن پروژه مشترک جمهوری اسلامی و اینترپل این پیشروی ممکن نبود.  

حزب حکمتیست ضمن قدردانی از فعالیت "کمپین ایست"، با تمام توان در به سرانجام رساندن این کمپین و حذف کامل نام این سیزده فعال سیاسی، در کنار "کمیپن ایست" تلاش خواهد کرد.
حزب حکمتیست یکبار دیگر از همه احزاب سیاسی، نهاد ها و شخصیت های مترقی دعوت میکند که به هر صورت و شکل که مناسب میدانند به این کارزار بپیوندند.

 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

دسامبر ۲۰۱۲