TLogo


ترور مهندسین و تهدید تروریستها
خالد حاج محمدی

Khaled.hajim@gmail.com
٢٦ ژانویه ٢٠١٢

در یک سال گذشته و با تشدید جدالهای غرب و جمهوری اسلامی٬ شاهد تحریم اقتصادی و فشارهای هر روزه به مردم ایران و دزدی و سودآوری هنگفت سرمایه داران ایرانی به بهانه تحریم و به قیمت خانه خرابی مردم٬ بودیم. امروز اما فضای ترور و تهدید نیز به این وضع اضافه شده است.

در این یکسال سه فیزیک دان ایرانی٬ مجید شهریاری٬ مسعود علی محمدی و اخیرا نیز مصطفی احمدی روشن ترور شده اند. جمهوری اسلامی و مراکز و مقامات آن٬ به مناسبتهای مختلف اظهار نظرکرده اند و انگشت اتهام را به سوی اسرائیل اشاره رفته اند. اخیرا و با ترور مصطفی احمدی روشن، حسین شریعتمداری نیز ضمن ادعای ترور احمدی روشن و بقیه مهندسین فیزیک توسط اسرائیل٬ خواهان جواب به اسرائیل و عمل متقابل به مثل شده است. شریعتمداری در ادامه اشاره کرده است که "امروزه جمهوری اسلامی ایران، فداییان پاكباخته و سینه چاك فراوانی در سراسر جهان دارد كه تنها با یك اشاره از ژرفای دل و جان برای مجازات آنها مایه می گذارند". در کنار شریعتمداری بقیه "فدائیان سینه چاک" و چاقو کش و آدم کش٬ و البته با ظاهر فوکول کراواتی و به عنوان "روزنامه نگار و مسئول و محقق" بر توان و قدرت جنایتکارانه خود تاکید میگذارند.
در مقابل دولت اسرائیل نیز هر چند تا کنون رسما مسئولیتی را نپذیرفته است٬ اما مقامات مختلف امینتی و نظامی این کشور دقیقا چون رقبای تروریست و جنایتکار خود در ایران٬ به بهانه هسته ای و خطر امنیتی ایران برای اسرائیل٬ به فضای ترور و تهدیدات خود ادامه میدهند. قدرت تروریستی خود را به رخ رقیب میکشند.
مستقل از صحت و سقم ادعاهای جمهوری اسلامی در مورد ترور فیزیک دانان ایرانی٬ و مستقل از دست داشتن مراکز جاسوسی و امنیتی اسرائیل در این ترورها٬ ترور فیزیکدانان ایرانی اقدامی جنایتکارانه علیه شهروندان جامعه است. کسانی که در این ماجراها جان خود را از دست داده اند قربانیان ترور و تروریسم دولتی هستند و دود این توحش مستقیم به چشم مردم ایران می رود. تحریکات تروریستی در خدمت اشاعه فضای نا امن سیاسی و تروریستی برای شهروندان جامعه و ابزار تحمیق و به سکوت کشاندن مردم معترض هم در ایران و هم در اسرائیل است.
عربده کشی های امثال شریعتمداری و اعلام بیرون بردن دایره ترور و کشتار به خارج مرزهای ایران٬ هر چند گواه اشاعه فضای تروریستی به خارج مرزها و قبل از همه علیه مخالفان جمهوری اسلامی است٬ اما بیش از هر چیز بهانه ای در دست گروهای تروریستی جمهوری اسلامی٬ باندهای دولتی و مراکز امنیتی و پلیسی آن علیه مردم ایران و علیه مخالفین جمهوری اسلامی در داخل ایران است.
تاریخ سی ساله حاکمیت جمهوری اسلامی تاریخ پرونده سازی و جعل حقایق برای کشتار فعالین کارگری٬ کمونیستها٬ زنان معترض و در یک کلام مخالفان خود به نام همکاری و ارتباط با دولتهای غربی و سرویسهای اطلاعاتی آنها بوده است.
دولت ایران و اسرائیل هر دو از دولتهای جنایتکار و تروریست تاریخ معاصرند. اینها در کشتار و جنایت علیه شهروندان جوامع مختلف از ایران تا فلسطین و اسرائیل دست هر دولت تروریست و جنایتکار را بسته اند. آنها عاملین کشتار مردم٬ عاملین ایجاد دشمنی کور قومی و ناسیونالیستی و مذهبی در میان مردمند. بر ایجاد انشقاق و نفاق میان مردم سرمایه گذاری میکنند٬ بر ایجاد فضای دشمنی و ترور و کشتار مردم زنده مانده اند و از فضای نضامی و تروریستی بزرگیرین استفاده را علیه شهروندان ایرانی و اسرائیلی میکنند.
طبقه کارگر و بشریت متمدن٬ با خلاصی از شر جمهوری اسلامی و دولت اسرائیل٬ نفسی راحت میکشد. پایان دادن به عمر این دولتهای تروریست و جنایتکار قدمی مهم در راه خاتمه دادن به نفاق کور مذهبی٬ قومی و ناسیونالیستی و در عین حال امکانی مهم برای اشاعه دوستی و احساس همسرنوشتی در میان مردم شریف ایران٬ اسرائیل٬ فلسطین و لبنان و کل جهان است.