TLogo


 

 

 

 

 

 

 

اطلاعیه پایانی پلنوم بیست و چهارم حزب کمونیست کارگری - حکمتیست

 



پلنوم بیست و چهارم کمیته مرکزی حزب حکمتیست روز یکشنبه ٧ اسفند ١٣٩٠ برابر با ٢٦ فوریه ٢٠١٢ با شرکت اعضا و علی البدلهای کمیته مرکزی برگزار شد.
دستورات پلنوم کمیته مرکزی عبارت بودند از:
١- آرایش رهبری حزب
٢- سازمان حزب و کمیته های اصلی آن
٣- پروژه تلویزیون حزب
٤- گارد آزادی
٥- تعیین کمیسیون به روز کردن اصول سازمانی حزب
٦- قرارها


پلنوم ابتدا بحث مفصلی در مورد کنگره پنجم حزب و ارزیابی از کل کار کنگره را داشت. در این بخش اعضا کمیته مرکزی به جنبه های مختلف کار کنگره مباحثات و مسائل مهم آن و اهمیت تلاش فوری رهبری حزب در سوق دادن حزب به انجام وظایف عاجل خود و برای به سرانجام رساندن وظایفی که کنگره بر دوش رهبری حزب گذاشت تاکید کردند.
در بحث آرایش رهبری حزب اعضا کمیته مرکزی در مورد جوانب مختلف این بحث و چگونگی آرایش مناسب برای کمیته مرکزی بحث کردند. پلنوم کمیته مرکزی تاکید کرد که آرایش ارگانهای رهبری در حزب و از جمله کمیته مرکزی باید در ادامه مباحثات مهم کنگره پنجم حزب آن باشد. کمیته مرکزی تأکید داشت که باید این مباحثات را از زاویه ها مختلف و بویژه سبک کاری و تاثیری که بر سازمان حزب و ارگانهای مختلف آن خواهد گذاشت پیش برد و به سرانجام رساند. پلنوم کمیته مرکزی در ادامه این بحث جمع نشسته ای را به عنوان ارگان رهبری سیاسی- اجرائی حزب در فواصل پلنوم های کمیته مرکزی٬ شامل آذر مدرسی به عنوان دبیر کمیته مرکزی و اسد گلچینی و خالد حاج محمدی را به اتفاق آرا انتخاب کرد.


پلنوم همچنین در مورد کل سازمان حزب کمیته های اصلی آن ترمیم و بازسازی بخشی از ارگانهای حزب و سرو سامان دادن به کل سازمان حزب بحث و اقداماتی را در دستور خود و رهبری نشسته حزب قرار داد. در این بخش از جمله به سازمان حزب در خارج کشور و سروسامان یافتن آن حزب در کردستان و اقداماتی فوری در مورد روشن کردن دخالتگری ما در این بخش گارد آزادی و جوابی روشن به ابعاد سیاسی سازمانی آن و پایان دادن به برداشتهای مختلف در مورد این عرصه پرداخت و اقداماتی را در دستور خود گذاشت.


پلنوم در دستور دیگر خود در مورد کار تبلیغات خود و نیاز فوری حزب به ابزارهای مؤثر در گسترش دامنه تبلغیات حزب بویژه تلویزیون حزب بحث کرد. اعضا کمیته مرکزی در این زمینه نیز به اتفاق تصمیم گرفتند دراسرع وقت تکلیف پروژه تلویزیون را روشن و راه اندازی کنند. رهبری نشسته حزب موظف شد این پروژه را به فوریت به سرانجام برساند و موانع مختلف آن را حل کند. پلنوم همچنین در مورد قرار کنگره پنجم حزب مبنی بر به روز کردن اصول سازمانی حزب بعد از بحث و مشورت٬ تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.
پلنوم کمیته مرکزی در مورد سازمان حزب در ایران تصمیماتی گرفت. در همین رابطه نیز قراری در رابطه با جنبش کمیته های کمونیستی به اتفاق آرا به تصویب رسید.


حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
هفتم اسفند ١٣٩٠- ٢٨فوریه ٢٠١٢


 

_____________________________________________________________________-


قرار در باره "جنبش کمیته های کمونیستی"


مصوب پلنوم ۲۴ حزب حکمتیست
٧ اسفند ١٣٩٠- ٢٦ فوریه ٢٠١٢


پلنوم بیست و چهارم کمیته مرکزی حزب حکمتیست "جنبش کمیته های کمونیستی" که مبانی آن توسط رفیق کورش مدرسی در سمینار "تحزب کمونیستی طبقه کارگر" طرح شده است را مورد تائید قرار میدهد. کمیته مرکزی خود را ملزم میداند تا در مدت دو هفته پس از پلنوم بر اساس این سیاست٬ وظایف حزب و کمیته های حزبی در راستای کمک به سازماندهی این جنبش را تهیه و در اختیار حزب و ارگانهای تبلیغاتی و تشکیلاتی مربوطه قرار دهد."


.