در محکومیت حملات جنایتکارانه و کشتار مردم فلسطین

بار دیگر نوار غزه به کشتارگاه مردم بی‌گناه فلسطین توسط دولت فاشیستی اسرائیل تبدیل شد. بار دیگر کودکان بی‌گناه فلسطینی قربانی بمبها و موشکهای دولت اسرئیل و خانه و کاشانه مردم به بهانه حمله به مراکز نظامی، با خاک یکسان شد.

دولت نژادپرست اسرائیل که با تناقضات و مسائل متعددی درگیر است برای غلبه بر آنها ایجاد فضای جنگی در خود این کشور و منطقه را، به عنوان یک راه حل و یک نیاز در پیش گرفته است.  حملات جنایتکارانه و کشتار جمعی مردم فلسطین در نوار غزه تحت عنوان دفاع از خود و توپ باران خاک سوریه در چند روز گذشته، از تبعات این ضرورت است.

حاشیه ای شدن نسبی جنجال اتمی ایران از طرف آمریکا و غرب که قرار بود برگ برنده ای در دست دولت اسرائیل برای ماجراجویی در منطقه باشد، یک پای این تحرک جنایتکارانه است. انزوای اسرائیل به دنبال تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه، و بویژه در مصر، یک فاکتور دیگر دخیل در این ماجراجویی های نظامی و کشتار فلسطینیان است.

در کنار این دو مسئله منطقه ای، دولت اسرائیل هم اکنون با دو مشکل داخلی روبروست.  اعتراضات مردم در اسرائیل برای مطالبات شان کماکان پابرجاست. ایجاد فضای ناامن جنگی، مسئولیت دولت اسرائیل در پاسخ به چنین مطالباتی را به بهانه "معضل امنیت جامعه" به حاشیه میراند. مهمتر از این مشکل اجتماعی، طی یکی دو ماه آتی هئیت حاکمه اسرائیل یک چالش سیاسی در پیش رو دارد.  طبق دستور نخست وزیر اسرائیل، قرار است انتخابات زودتر از موعد در ماه ژانویه برگزار شود. ایجاد فضای جنگی و در پیش گرفتن یک سیاست "آهنین" و کاربرد نیروی نظامی که طبق معمول همه دوره های انتخاباتی با حمله به فلسطینیان و کشتار آنها عملی میشود، از نقطه نظر نیروهای دست راستی متشکل در دولت، از ضروریات روزاست.

آمریکا و سایر نیروها و قدرت های "قلدر" غربی، به بهانه به رسمیت شناسی حق اسرائیل در دفاع از خود، پشت جانیان اسرائیل سنگر گرفته اند. نیروهای پرو آمریکایی در سیاست ایران هم، با اشاره به این حمله جنایتکارانه به عنوان جنگ دوطرفه اسرائیل و حماس، تلویحا همان جهت قدرتهای غربی را در پیش گرفته و سیاست فاشیستی نیم قرن اخیر اسرائیل را نادیده میگیرند.

حزب حکمتیست توجیه این دور جدید آدمکشی کور از مردم در غزه را، به بهانه تحرکات نظامی حماس، محکوم میکند و خواهان قطع فوری حمله ارتش دولت نژادپرست اسرائیل به مناطق فلسطینی است.

 

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

۲۹ آبان ۱۳۹۱- ۱۹ نوامبر ۲۰۱۲