اطلاعیه پایانی پلنوم بیست و ششم حزب کمونیست کارگری  حکمتیست

پلنوم بیست و ششم کمیته مرکزی حزب حکمتیست روزهای شنبه و یکشنبه ٢١ و ٢٢ ژوئیه ٢٠١٢ با شرکت اکثریت اعضا کمیته مرکزی برگزار شد.


دستورات پلنوم کمیته مرکزی عبارت بودند از:
١- گزارش
٢- اوضاع سیاسی و تحرکات سیاسی در اپوزیسیون
٣- فعالیت حزب در کردستان
٤- تدارک سیاسی کنگره حزب
٥- انتخابات


در بخش گزارش ابتدا آذر مدرسی گزارش کارکرد این دوره رهبری حزب را به اطلاع پلنوم رساند. دبیر کمیته مرکزی در این بخش به مهمترین فعالیتهای این دوره حزب٬ پروژه هایی که پلنوم قبلی کمیته مرکزی در دستور حزب قرار داده بود٬ کار کمیته های اصلی حزب٬ اقدامات تا کنونی در جهت کنگره ششم حزب حکمتیست٬ و همزمان مهمترین جدلهای سیاسی این دوره که حزب حکمتیست به آن پرداخته بود اشاره کرد. لازم به ذکر است قبل از پلنوم گزارش همه کمیته های اصلی حزب در اختیار اعضا کمیته مرکزی قرار گرفته بود. بعد از اظهار نظر و گزارش تکمیلی اعضا کمیته رهبری٬ اعضا پلنوم در ادامه مباحثات کمیته رهبری به جنبه های مختلف کار حزب در این دوره پرداخت. پلنوم به اتفاق آرا گزارش کمیته رهبری حزب را تائید کرد و به جوانب مختلف کار حزب٬ به موانع و مشکلاتی که در مقابل کمونیستها در ایران و حزب حکمتیست قرار گرفته است پرداخت.


مبحث بعدی پلنوم اوضاع سیاسی ایران و تحرک در صفوف اپوزیسیون بود. این بحث توسط آذر مدرسی تقدیم پلنوم شد. آذر مدرسی در این بخش ضمن پرداختن به مهمترین موئلفه های اوضاع سیاسی ایران٬ به عواقب تحریمها و نتایج عمیقا ضد انسانی آن بر زندگی مردم٬ به فضای نظامی و تاثیر آن در کمک به جمهوری اسلامی٬ به تخاصمات غرب و تلاش دول امپریالیستی برای حل و فصل مسائل بنیادی فی مابین از کانال ایران و .. و به امید بخش عمده اپوزیسیون جمهوری اسلامی به پروژه های ضد انسانی غرب پرداخت. اعضا پلنوم در ادامه بحثهای آذر مدرسی به جنبه های مختلف این مسئله٬ به وظایف خطیر کمونیستها و طبقه کارگر ایران و به نقش و تاثیری که حزب باید داشته باشد پرداختند. پلنوم در نهایت تصمیمات لازم را در این خصوص گرفته و وظایفی را بر دوش رهبری حزب گذاشت. پلنوم تائید کرد که رهبری حزب بر اساس جهت تاکنونی حزب و جهتگیری پلنوم مفاد مهمترین نکات و مسائل مطروحه را به صورت مناسب به اطلاع عموم برساند.


مبحث فعالیت حزب در کردستان٬ از جانب خالد حاج محمدی تقدیم پلنوم شد. در این بحث خالد حاج محمدی به نقش تاریخی کمونیستها در جامعه کردستان و اهمیت یک سیاست فعال در قبلا مهمترین مسائل در این جامعه و اهمیت ایفای نقشی جدی و همه جانبه از طرف حزب پرداخت. اعضا پلنوم در این بخش نیز با بحثهای بسیار جدی و شفاف خود تلاش کردند وظایف هرچه روشن و جدی تری را در دستور حزب قرار دهند. کمیته مرکزی در نهایت اقداماتی را در دستور رهبری حزب قرار داد.


بحث تدارک سیاسی کنگره نیز یکی از مباحث مهم کنگره بود. اینجا نیز ابتدا گزارشی از جانب کمیته رهبری توسط دبیر کمیته مرکزی تقدیم پلنوم شد. بدنبال کل اعضا پلنوم با دخالتی جدی و فعال به جنبه های اساسی کار حزب٬ به موقعیت کمونیسم در جامعه ایران٬ بر اهمیت اتخاذ یک سیاست جدی و فعال و رادیکال در قبال مسائلی که امروز جامعه ایران با آن روبرو است و بر اهمیت جهت های تا کنونی حزب پرداختند. پلنوم کمیته مرکزی برای جوابگوئی به وظایفی که در این دوره بر دوش کمونیستها است٬ و نقشی که کنگره حزب میتواند داشته باشد٬ اقداماتی را در دستور رهبری حزب قرار داد. پلنوم همچنین پاره ای اقدامات را در مورد کنگره حزب در دستور رهبری حزب قرار داد.


پلنوم کمیته مرکزی در دستور انتخابات با اتفاق آرا آذر مدرسی را به عنوان دبیر کمیته مرکزی و اسد گلچینی و خالد حاج محمدی را همراه با دبیر کمیته مرکزی بعنوان کمیته رهبری حزب ابقا کرد.


حزب کمونیست کارگری حکمتیست
سوم مرداد ١٣٩١- ٢٤ ژوئیه ٢٠١٢