دروغ های بزرگ و عاقبت های خوش!

در حاشیه پرووکاسیون حککا، علیه فعالین ضد جنگ

ثریا شهابی

Soraya_shahabi@yahoo.com

 

یکی بود یکی نبود. سال ها پیش در سرزمین های دور دختر زیبایی زندگی می کرد که هیچ کس با او خوب نبود. او زندگی سختی داشت و اطرافیانش بسیار حسود و سنگدل بودند و مرتب اذیتش می کردند. تا این که روزی شاهزاده ای مهربان، زیبا و شجاع با اسب سفید از راه رسید، با آنها جنگید و او را با خود به سرزمین خوشبختی برد و این گونه آنها تا آخر عمر به خوبی و خوشی با هم زندگی کردند.

در این داستان سطحی، سکسیستی و کودکانه از زندگی، به جای دختر زیبا، "انقلاب سوریه" را بگذارید و به جای شاهزاده مهربان، آقای اوباما! این ورسیون سیاسی تببین حمید تقوایی و رهبری حککا است، از خطر حمله قریب الوقوع نظامی آمریکا به سوریه. خطری که از سازمان ملل، تا دست راستی ترین محافل قدرت در خود کشورهای غربی، در مورد ابعاد مخرب آن، هرروز به نوعی هشدار میدهند.

در این داستان برای حمید تقوایی، فعالین ضد حمله نظامی به سوریه، یعنی همان کسانی که با اجتماعات اعتراضی وسیع خود،  در اولین وهله مانع شدند که پارلمان انگلیس به نخست وزیر اجاره حمله نظامی را بدهد، آن شیاطینی هستند که مانع رسیدن هواپیماهای بی سرنشین شاهزاده اوباما، به سوریه و نجات "انقلاب سوریه" میشوند.

برای او، صفی که قرار است طی روزهای آینده در سوئد و سایر کشورها، در مقابل اوباما بایستد  و اعلام کند که بس است!  جادوگرانی هستند که اجازه رسیدن زیباروی ایشان به وصال شاهزاده مهربان را نمی دهد.

"حککا" قادر نیست، کینه خود نسبت به مردم  خوش بین و متمدن در غرب را، که در مقابل دولتهای مرتجع شان ایستاده اند،  پنهان کند. رهبری حککا چنان در باطلاق سیاسی خود به گل نشسته است که قادر نیست، کینه خود نسبت به کمونیست هایی که در صف مقدم اعتراض به میلیتاریسم عنان گسیخته ای که تهدیدات آن جهانی را به رعب و وحشت انداخته است، پنهان کند.

رهبری این حزب در اولین اطلاعیه خود، بلافاصله پس از تهدیدات دول بریتانیا و آمریکا برای حمله نظامی به سوریه، که  ٣١ اوت ٢٠١٣  منتشر شد، تحت عنوان "دست اسد و دیگر جانیان از زندگی مردم سوریه کوتاه!"٬ میفرمایند که:

"در این میان جریانات کوته نظر و پا در هوائی که در دوسال و نیم گذشته، جنایات رژیم اسد و حامیانش نظیر دولت روسیه و جمهوری اسلامی و حزب الله را با سکوت نظاره کرده اند، به اسم "جنبش ضد جنگ" و یا "مبارزه با امپریالیسم" بمیدان آمده اند. اینها عملا و در بهترین حالت از تدوام وضع موجود دفاع میکنند."

حمید تقوایی، به کمونیست ها، فعالین ضد میلیتاریسم غرب و انسانهای شریفی که نمی خواهند اجازه دهند که عمق فاجعه در سوریه و در خاورمیانه از آنچه که هست وسیع تر شود، با وقاحت و گستاخی کم نظیری، عنوان "پادرهوا و کوته نظر" می دهد.

ادعاهای کمونیستی و سوسیالیستی و دفاع از منافع طبقه کارگر، لباس بسیار گشادی بر تن، این دهان دریدگی طرفداری از ماشین جنگی بریتانیا و آمریکا است.

حمید تقوایی در مصاحبه تلویزیونی، تحت عنوان سوریه به کدام سو میرود، که در تاریخ ١٢ شهریور پخش شد، تلاش زیادی میکند که سموم و پرووکاسیون های اطلاعیه قبلی را رتوش کند. و به اصطلاح به سوالات مهم در مورد سوریه و آینده آن، پاسخ دهد. 

او پس از آسمان ریسمان بافی های سطحی در مورد تخاصمات در خاورمیانه، پس از تبین های "من در آوردی" از بحث سناریو سیاه، اطمینان خاطر میدهند که (نقل به معنی):

نگران نباشید! مسئله حمله نظامی، تنبیهی و محدود است! رژیم چنج درکار نیست! تردید نداشته باشید که در سوریه سناریو سیاهی در جریان نیست! اوضاع از هرطرف بچرخد، حمله نظامی باعث رفتن بشار اسد میشود! میدان برای جنبش های آزادیخواه و مترقی باز تر میشود،  و همه به این گونه تا آخر عمر به خوبی و خوشی با هم زندگی خواهند کرد! 

تولید این ادبیات پروناتویی و هالیوودی، که امروز پرفسورها و استادان آن هم با احتیاط آن را تولید میکنند، بدعت حمید تقوایی نیست. آنچه که بدعت اوست، منتسب کردن این پرووکاسیون و سموم به کمونیسم کارگری و طبقه کارگر است. از این رو باید این طیف طرفدار میلیتاریسم، را منزوی کرد.

٤ سپتامیر ٢٠١٣