زنده باد همبستگی و رفاقت کارگری

 

فعالین کارگری در شهر سنندج مدام مورد تعقیب و آزار و دستگیری و زندانی شدن قرار گرفته اند. متعاقب این سیاست ضدکارگری رژیم، در ماههای اخیر تعدادی از این فعالین به اسامی  بهزاد فرج الهي، حامد محمودنژاد، وفا قادري، خالد حسيني، علي آزادي و غالب حسيني دستگیر و زندانی شدند.

در همه این سالها فعالین کارگری و خانوادهای کارگران زندانی در شهر سنندج، از همسرنوشتان و رفقای خود پیگیرانه حمایت کرده و عقب نشینی هایی به رژیم تحمیل کرده اند. تلاشهایی که هم اکنون برای آزادی فعالین کارگری زندانی ادامه دارد. تلاشهای که همواره و هر باره  نشان داده که کارگران زندانی  تنها  متکی به حمایت رفقای کارگر خود و  خانواده های کارگری اند و تنها به همبستگی طبقاتی  همسرنوشتانشان دلگرم و پشت بسته اند.

نمایندگان و حافظان سرمایه هیچگاه از خطر گورکنان خود غافل نمانده و بهر بهانه ای فعالین کارگری را مورد تهدید و سرکوب قرار می دهند. در مقابل این تعرض همواره با مقاومت و مبارزه پیگیرانه برای آزادی فعالین کارگری روبرو شده. تلاش ها و اعتراضاتی که صورت گرفته و می گیرد گوشه بسیار کوچکی از صدای قدرتمند طبقه ای است که اگر یکپارچه و متحد شود، گلوی بورژوازی را چنان می فشارد که به آسانی جرأت تعرض و دست درازی به کارگران را نداشته باشند.

تجمع اعتراضی فعالین کارگری و خانوادهای کارگران زندانی در مقابل زندان و دادگستری شهر سنندج، نمونه کوچکی از اتکا  کارگران  به قدرت اعتراض متحد خود است. تصور اینکه هر دست اندازی ای به حقوق، آزادی و حرمت انسانی کارگران، با اعتراض جمعی هزاران و ده ها هزار نفره صفوف طبقه کارگر در مراکز صنعتی و محلات کارگری روبرو شود، لرزه بر اندام بورژوازی و نمایندگانشان در قدرت می اندازد. و این کاری شدنی است!

آزادی تعدادی از کارگران زندانی در شهر سنندج  پیام خوشایندی به همه همسرنوشتانشان است. تلاشها و مبارزات آزادیخواهانه  فعالین کارگری و خانواده های کارگران، احترام برانگیز و نمونه ای از همبستگی طبقاتی و رفاقت کارگری در صفوف طبقه کارگر است.

تنها با همبستگی قدرتمندتر در صفوف طبقه کارگر، می توان آزادی تشکل و اعتصاب و پیشروی مبارزه طبقاتی کارگران علیه سرمایه داران را تضمین کرد.

 

 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

۱۹ فروردین ۱۳۹۲ (۸ آوریل ۲۰۱۳)

www.hekmatist.com