ضرورت حضور فعال در تحرکات علیه میلیتاریسم غرب

به اعضا و دوستداران حزب حکمتیست درخارج کشور

رفقای عزیز دولت آمریکا و انگلستان بار دیگر بر طبل تهدید و دخالت نظامی در سوریه میکوبند. این بار بهانه کشتار مردم بیگناه سوریه با استفاده از سلاحهای شیمیایی است. همزمان با دولتهای آقایان اوباما و کامرون٬ دستجات آدم کش٬ باندهای قومی مذهبی و جریانات تروریستی دست ساز این دولتها در سوریه و بلندگوهای تبلیغاتی آنها در لزوم دخالت نظامی بکار افتاده اند. این در شرایطی است که هنوز نتیجه تحقیقات بازرسان سازمان ملل در سوریه و اینکه کشتار مردم بیگناه چگونه و توسط کدام طرف جنایتکار در این جنگ صورت گرفته است معلوم نیست. معلوم است دولت آمریکا و انگلستان و باندهای جنایتکار دست سازآنها٬ کشتار جنایکارانه مردم سوریه را بهانه دخالت نظامی ناتو و قربانی کردن هستی و نیستی٬ جان و زندگی میلیونها انسان بیگناه در آن جامعه کرده اند.

این در شرایطی است که بشریت جنایات همه جانبه آنها در عراق و کشتار ٨٠٠ هزار انسان و زخمی و معلول شدن بیش از ٦٠٠ هزار نفر و ویرانی و نابودی مدنیت در این جامعه به بهانه های واهی را فراموش نکرده است. این در شرایطی است که دخالت نظامی آنها در لیبی و جنایاتشان به نام "دخالت بشردوستانه" و بدنبال و همین امروز تبدیل کردن سوریه به میدان جنگی جنایتکارانه و کشتار وسیع مردم و نا امنی و آوارگی و تحمیل استصال و درماندگی به آنها در مقابل چشمان ما است. دول غربی و در راس آنها دولت آمریکا تمام جنایات جنگی و قلدری نظامی و... را به نام دفاع از "حقوق بشر" و ارمغان "دمکراسی" برای مردم این کشورها توجیه کرده است.

تا جایی که به ایران برگردد٬ طبقه کارگر ایران و مردم محروم این کشور٬ عواقب زیانبار و مخرب تحریمهای دول غربی و تهدیدهای نظامی آنها را در دوره های مختلف بر زندگی خود دیده است. جنایاتی که به نام دفاع از مردم ایران و مخالفت با جمهوری اسلامی پیش رفته است و همواره لطمات جبران ناپذیر به موقعیت مبارزاتی آنها در مقابل جمهوری اسلامی زده است.

حزب حکمتیست تا کنون در مقابل سیاستهای دول امپریالیستی و در راس آن دولت آمریکا٬ در مقابل قلدری نظامی آنها و علیه کل جنایات آنها، چه به نام محاصره اقتصادی در ایران و چه حمله نظامی در عراق و دخالت نظامی در لیبی و سوریه ایستاده است.

امروز خوشبختانه شاهد اعتراضات هر چند پراکنده علیه میلیتاریسم غرب در خود اروپا هستیم. هم اکنون تحرکاتی در آلمان٬ انگلستان و... علیه تهدیدات نظامی آنها در سوریه شروع شده است.

روشن است که حزب حکمتیست در این تحرکات و در دفاع از مردم سوریه٬ در دفاع از مدنیت و در دفاع از بشریت٬ علیه میلیتاریسم غرب٬ در کنار طبقه کارگر و مردم متمدن خواهد ایستاد.

رفقای عزیز!

اینجا و از طرف کمیته خارج حزب همه واحدهای حزبی٬ همه کمیته ها و اعضا و کادرها و دوستداران حزب در خارج کشور را به شرکت فعال در این اعتراضات فرا میخوانیم. باید به سهم خود تلاش کنیم نه تنها در تحرکات انقلابی و انسان دوستانه علیه میلیتاریسم غرب٬ علیه دخالت های نظامی آنها٬ علیه کشتار مردم سوریه و علیه تحریمهای اقتصادی ایران و.. شرکت فعال داشته باشیم ٬ که خود مبتکر راه انداختن چنین تحرکاتی باشیم.

توقع کمیته خارج از همه اعضا و دوستداران حزب حکمتیست در خارج کشور دنبال کردن این سیاست٬ مطلع کردن کمیته خارج کشور٬ دخالت در این تحرکات و در دفاع از بشریت است.

دست همگی را به گرمی میفشارم

دبیر کمیته خارج کشور حزب حکمتیست

خالد حاج محمدی

٢٨ اوت ٢٠١٣

www.hekmatist.com

hekmatistparty@gmail.com