به اعضا و کادرهای حزب حکمتیست

رفقای عزیز  

همانطور که مطلع هستید کنگره هفتم حزب در ماه فوریه برگزار میشود. این کنگره علنی نیست اما شرکت اعضا و کادرهای حزب در آن آزاد است.

قطعا شرکت تعداد هرچه بیشتری از رفقای حزبی در هر کنگره ای در ایجاد همنظری هرچه بیشتر حزب موثر است. کنگره هفتم حزب اما در شرایط ویژه ای و برای پاسخگویی به سوالات و مسائل جدید و مهمی که در مقابل حزب ما وطبقه کارگر قرار گرفته است، برگزار میشود.

از یکطرف حزب حکمتیست در تحولات سیاسی در ایران و منطقه بعنوان نماینده منافع مستقل طبقه کارگر و کمونیسم این طبقه ابراز وجود کرده. سیاستهای متمایز حزب و موقعیت سیاسی متفاوت ما صحت این ادعا را نشان میدهد.  جامعه و طبقه کارگر تفاوت های سیاسی حزب ما با سایر احزاب چپ و مدعی کمونیسم در ایران، نه تنها در حرف و در ادعا که در پراتیک سیاسی خود در سال گذشته، به روشنی دیده است.

از طرف دیگر اما تحولات سریع در منطقه و ایران مسائل جدیدی را در مقابل حزب ما قرار داده است و میزان آمادگی سازمانی و اجتماعی ما برای ورود به جدالهای طبقاتی که پیش رو داریم به هیچ عنوان با این موقعیت سیاسی متناسب نیست. نه فقط باید کمبودها را رفع کرد بلکه باید به مسائل جدید مبارزه طبقاتی جوابی روشن داد. اوضاع متحول ایران و ضرورت آمادگی حزب برای ورود به جدالهای جدی و اساسی پیش رو درجه بسیار بالاتری از همنظری و اتحاد در جواب دادن به مهمترین مسائل مبارزاتی پیش روی حزب را میطلبد. باید دوباره نقطه قدرتها و مهمتر از آن موانع پیشروی مان را در همه سطوح بررسی کنیم، باید امکانات و شرایط جدید را تشخیص داد، برمبنای آن اولویتهایمان، نقشه پیشروی سریع خود را تعریف کنیم. کنگره هفتم حزب محل بیشترین همفکری و تبادل نظر برای جهش حزب حکمتیست از موقعیت فعلی به موقعیتی بالاتر بویژه از نظر اجتماعی و سازمانی است.    

ازاینرو حضور تعداد هرچه بیشتری از اعضا و فعالین حزب در کنگره هفتم، دخالت فعال در مسائل و مباحثی که کنگره باید به آن‌ها بپردازد، نقش مهمی در بوجود آوردن این اتحاد و آماده کردن کل حزب خواهد داشت.  

متاسفانه جای طیف وسیعی از فعالین حزب حکمتیست که در ایران هستند در کنگره خالی است. متاسفانه بدلایل امنیتی حزب حکمتیست و کنگره هفتم آن از حضور مستقیم این رفقا در کنگره محروم است. حزب حکمتسیت همیشه به این مشکل واقف بوده است. این کنگره به همه این رفقایی مربوط است  که فعالیت کمونیستی در جامعه ایران٬ ساختن پایه های قدرت کمونیستها در مراکز صنعتی٬ در محلات کارگری٬ در دانشگاه و مراکز مختلف دیگر  را بر دوش دارند. تلاش ما این است که کنگره حزب علیرغم عدم حضور فیزیکی این رفقا٬ در دنیای سیاست و پراتیکی که در مقابل حزب حکمتیست و همه کمونیستها قرار میدهد٬ کل این صف را نمایندگی کند. همزمان توقع ما از همه این رفقا است که ما و کنگره هفتم حزب حکمتیست را در این راه و برای جوابگویی به نیازهای جنبش مان به هر صورتی که مناسب میدانند٬ یاری کنند.

دست همگی تان را به گرمی میفشارم

از طرف کمیته مرکزی

آذر مدرسی

٢٢ دسامبر ٢٠١٣