کیفرخواست قربانیان دولت آقای اوباما

آقای اوباما در سوئد، باید جوابگو باشد!

 

قرار است اوایل سپتامبر رئیس جمهور آمریکا از سوئد بازدید کند.  این بازدید را باید به محل بازگو کردن کیفرخواست قربانیان میلیونی سیاست های دولت آقای اوباما تبدیل کرد.

دولت آقای اوباما، این پیام آوران ”دمکراسی و جنگ علیه ترور“ در جهان، عامل کشتار میلیونها انسان در سراسر جهان، عامل آوارگی و محنت و بدبختیهای فراوان برای بشریت در سراسر جهان است.

هدف از جنگ افروزی و میلیتاریسم دولت آمریکا، نه آزادی است و نه حقوق بشر! که اعمال قلدری و قدرقدرتی  دولت آمریکا است.

نگاه کوتاهی به پرونده فعالیت های نماینده دمکراسی و حقوق بشر در جهان بیندازیم:

·  جنگ کثیف و کور اقتصادی با هفتاد میلیون نفر در ایران، تحت نام تحریم اقتصادی، و به بهانه ”خطر ایران اتمی“ ، زندگی ٧٥ میلیون انسان در ایران را به بازی گرفته است. تحریمهای اقتصادی ایران، میلیونها خانواده کارگری و بخش محروم جامعه را در قهقرای فقر و محرومیت فرو برده است.  بهانه ”خطر ایران اتمی“ از نوع خطر صدام و سلاح های کشتار جمعی هرگز کشف نشده آن، است. خسارت های تحریم اقتصادی غرب را طبقه کارگر ایران و بخش محروم جامعه میپردازد.

ریاکاری دولتهای مختلف آمریکا در هدف مقابله با استفاده از بمب اتم و برقراری امنیت در جهان، را صدها و صدها میلیون قربانی بمبارانهای اتمی آمریکا در ویتنام، و  جنایات جنگی ایالات متحده  در کره و عراق و کوبا و افغانستان و لیبی و سوریه، عیان تر از آن است که بتواند کسی را بفریبد.   

·        طبق گزارش امنستی، آمریکا در سال گذشته یکی از پنج کشوری بود که بالاترین مقامها در اجرای احکام مرگ و اعدام داشته اند. و بعلاوه ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است در قاره آمریکا، که مجازات های خشن و وحشیانه اعمال میکند.

·        باز داشت گاه گوانتانامو ، هنوز زنده است.

·        برنامه جاسوسی، شنود تلفن و جمع آوری اطلاعات اینترنتی از فعالیت خصوصی و سیاسی افراد و دولت های دیگر، شنود تماس‌های تلفنی و جمع‌آوری داده‌های اینترنتی میلیون‌ها تن از شهروندان آمریکا، پرونده مستقیم دوران ریاست آقای اوباما است.

 ·       اخیرا امنستی به برنامه های دولت آقای اوباما تحت عنوان ”کشتارهای هدفمند“ targeted killing' program     که طی آن  به ارتش آمریکا اجازه میدهد که در حمله به هرآنچه که این دولت آن را دشمن تعریف میکند،  از انواع سلاحهای کشنده از جمله هواپیماهای بی سرنشین استفاده کند، اعتراض کرده است.  و گزارشات تکاندهنده ای از قربانیان غیرنظامی حملات هواپیماهای بی سرنشین و سایر سلاحهای کشتار جمعی دولت آمریکا، در اقصی نقاط جهان، را منتشر کرده است.

 

جنایات دولت آمریکا در جهان٬ فی الحال میدانی از مقابله مخرب توسط سایر نیروهای مخرب،  را در کشورهای مختلف باز کرده است. در خاورمیانه و آفریقا، انواع جریانات قومی، ناسیونالیستی، مذهبی و جنایتکار را به میدان آورده است. جنایات ناتو، پنتاگون واسرائیل است که امکان میدهد جریانات اسلامی در عراق پا بگیرند!

جنایات آمریکا و دولت اسرائیل است که به انواع دستجات جنایتکار در فلسطین امکان رشد میدهد، در افغانستان طالبان قدرتمند میشود، و جنبش ارتجاع اسلامی در خاورمیانه زمینه فعالیت پیدا میکند. القاعده و سلفی و انواع جانوران اسلامی ...در میدان تحرکات میلیتاریستی غرب در خاورمیانه، گاه بعنون عصای دست دولتهای غربی و گاه بعنوان جانیان مستقل، در این زمینه رشد کرده اند.

توحش عنان گسیخته نیروهای آمریکائی در عراق و افغانستان و نفرت عمومی از آنها٬ مردم محروم و بیگناه، مستاصل و متوهم را در موقعیتی قرار میدهد٬ که برای دفاع از خود، به هر جانور قومی، اسلامی و ضد آمریکائی پناه ببرند.

آقای اوباما در راس چنین دولتی و چنین ماشین سرکوبی است.

ما حضور او  را در سوئد به صحنه محاکمه و پاسخ گویی او در مقابل فجایعی که سیاست های دولت اوباما، در اقصی نقاط جهان آفریده است،  تبدیل میکنیم.

 ما در کنار میلیونها انسان که قربانی جنایات ناتو و دولت آمریکا هستند، علیه میلیتاریزم غرب می ایستیم.

ما از همه کارگران سوئد، از همه آزادیخواهان،  از همه مخالفان میلیتاریزم غرب، مخالفان دخالتهای امپریالیستی، و... میخواهیم که علیه سیاست های اوباما در سوئد همراه ما به میدان بیایند!

 و به دنیا اعلام کنند، که بشریت توحش دولت آمریکا و جنایات هر روزه آنرا تحمل نخواهد کرد.

 

کمیته خارج کشور حزب حکمتیست

١٤ اوت ٢٠١٣

www.hekmatist.com