دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

 اعتراض مردم مبارز سنندج علیه داعش و سلفی گری

امروز پنجشنبه ٦ شهریور دهها نفر از جوانان و مردم مبارز شهر سنندج به فراخوان "فعالین ضد جنگ و خشونت شهر سنندج" در خیابان ناصر خسرو گرد آمدند و علیه داعش و سلفی گری و در دفاع از قربانیان خشونت در عراق و فلسطین و سوریه دست به اعتراض زدند.  

در متن این فراخوان آمده است: "امروز خاورمیانه را جنگ و خشونت فرا گرفته است در یک سو نیروی فوق ارتجاعی و جنایتکاری همچون داعش سر میبرد و بازار بردگی به راه می اندازد و از سویی دیگر رژیم ضد بشری اسرائیل کشتار و قت عام میکند. خطر جنگ و خشونت هر روز بیشتر جان انسانها را تهدید میکند. مردم شریف و آزادیخواه سنندج: در راستای اعتراض به این وضعیت و حمایت از قربانیان٬ علیه جنگ و خشونت و علیه ارتجاع در منطقه از شما دعوت به عمل می آوریم در حرکتی اعتراضی به ما بپیوندید."

جوانان و شرکت کنندگان ضمن حمل پلاکارتهایی با سردادن شعارهایی علیه جنگ و جنایت در منطقه  توجه مردم را به خود جلب کرده بودند. مضامین پلاکارتها و شعارهای این آکسیون از این قرار بود: مرگ بر ارتجاع، مرگ بر داعش، مرگ بر سلفی، بیاد بیآورید اینجا سنندج است! یادتان میدهیم به چه آتشی دست زده اید! از قربانیان جنگ و تروریسم دفاع میکنیم، تمامی طرحهای ارتجاعی برای آینده منطقه را محکوم میکنیم و یا سوسیالیسم یا بربریت. 

 نیروهای امنیتی و موتور سواران گارد ویژه سرکوب از ساعت۴ بعداز ظهر خیابانهای ناصر خسرو و فردوسی را قرق کرده و مردم را مورد سؤال و جواب قرار میدادند. تظاهر کنندگان با هوشیاری کامل نیروهای خود را به خیابان اصلی شهر، خیابان۶ بهمن، منتقل کرده و از آنجا تظاهرات خود را شروع و تا مقابل دادگاه انقلاب ادامه دادند.

فعالین ضد جنگ و خشونت در سنندج ضمن دفاع از آوارگان و قربانیان جنگ داعش در عراق٬ از قربانیان جنگ در فلسطین و سوریه که امروز به همت مدیای دست راستی و در خدمت اهداف جنایتکارانه دولتهای غربی و دولتهای مرتجع منطقه سکوت شده است، حمایت کردند. 

دفتر کردستان حزب حکمتیست از مردم مبارز شهر سنندج و شهرهای دیگر در کردستان که در این مدت علاوه بر راه انداختن اعتراضات علیه داعش و سلفی گری و محکومیت جنایات آنها در عراق و سوریه، برای آوراگان دست به جمع آوری کمکهای مالی و... زدند صمیمانه حمایت میکند. ما یک بار دیگر تاکید میکنیم که داعش در همسایگی شما است. مقابله با داعش و پاک کردن محل کار و زندگی از این جانیان و از داعشهای کردستان که به نام سلفی فعالیت میکنند، در گرو بسیج عمومی مردم، در گرو تنگ کردن فضای شهر و محلات بر هر ارتجاعی است که دست به تحریکات مذهبی و قومی میزند. باید کاری کرد که مرتجعین سلفی، قوم پرستان و محرکین نفاق کور مذهبی، کسانی که امنیت و آسایش جامعه را به خطر می اندازند، کسانی که علیه زنان و علیه فضای آزاد و انسانی و متمدن دست به تحریکات مذهبی و قومی میزنند، احساس امنیت نکنند.

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)

٦ شهریور ١٣٩٣- ٢٨ اوت ٢٠١٤