حزب کمونيست کارگری حکمتيست – خط رسمی 

به حکومت اوباشان از نوع اعتدال آن خوش آمدید!

(در مورد حکم شلاق به کارگران پتروشیمی رازی)

  دادگاه دولت "اعتدال و امید" در ایران ۴ نفر از نمایندگان کارگران پتروشیمی رازی را به جرم متحد کردن کارگران و مبارزه برای احقاق حقوق خود با اتهامات شناخته شده‌ای چون "اخلال در نظم" و "توهين و تهديد"، محکوم کرد. جنابان در دادگاه، تلاش این ۴ فعال کارگری در پتروشیمی رازی، در راه اندازی اعتصاب کارگران در سال ۹۲ برای رسیدن به مطالبات خود را باعث اخلال در تولید و ضرر به کارفرما اعلام کرده و در کمال بیشرمی نماینده کارگران را به زندان و شلاق محکوم کرده است.  

خبرگزاری ایلنا اعلام کرده است: "در پي شکايت کارفرماي شرکت پتروشيمي رازي از ٤ نفر از نمایندگان کارگر اين شرکت به اتهام "اخلال در نظم" و "توهين و تهديد"، دادگاه عمومي هم، "اتهام" آنان را "محرز و مسلم" تشخيص داده است. کارفرما مدعی شده است این ۴ فعال کارگری در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۲ کارگران پتروشیمی رازی را تحریک و ترغیب کردند و با طرح درخواست‌های غیر موجه و خارج از موضوع روابط کاری، باعث تجمع کارگران پیمانکاری و تعطیلی کارگاه شده‌اند. و همچنين زمينه ساز اخلال در تولید مجتمع و ضرر و زیان مادی و معنوی بوده است." 

محکوم کردن کارگر به شلاق و زندان، مستقل از اينکه فقط در رژيمهای ارتجاعی اسلامی ممکن است، صرف نظر از اينکه فقط در جوامع اسلام زده و تحت حاکمیت قوانین متوحش عهد عتیق اسلامی از ايران تا عربستان و عراق و افغانستان و کل منطقه، دست و پا  می برند، شلاق می زنند و سنگسار می کنند، اما يک حقيقت روشن وجود دارد، محکوم کردن کارگر به جرم دفاع از حق خود  تنها محصول خصلت اسلامی اين جنبش و حاکميت اسلامی نيست. کارگر را شلاق میزنند و زندانی می کنند تا تسليم سرمايه دار و دولت اش کنند. جرم اين کارگران چيست جز اينکه تعرض به معيشت شان را بيش از اين قبول نمی کنند و تلاش میکنند در مقابل افسار گسيختگی سرمايه سدی  ببندند؟! جرم اين کارگران چيست جز اينکه بیش از این بردگی مطلق خود را ديگر قبول نمی کنند؟! جرم اين کارگران چيست که در مقابل هجوم بورژوازی حاکم به معيشت مردم و طبقه کارگر، در مقابل بيکار کردن ها، پايين آوردن سطح دستمزدها٬ قرادادهای سفید امضا و به فقر کشاندن مطلق طبقه کارگر، می خواهند اعتصاب و اعتراض کنند؟!  

اگر کسی بدنبال اهمیت و مطلوبیت کثافات اسلامی برای بورژوازی و سرمایه در ایران میگردد، به حکم اسلامی شلاق زدن کارگر معترض، به جرم به خطر انداختن منافع کارفرما، نگاه کند. در مقابل کسی که  نسبت به اسلام خوش خیم کارگر پناه رجز خوانی میکند، باید حکم مجازات اسلامی شلاق زدن کارگر در ایران به جرم اعتراض به فقر و بیکاری و بی تامینی گذاشت.  

پيام روشن است! اعتصاب شما به سودآوری ما لطمه میزند! اين تعرض دولتی است که کفگیر "اميد" و اعتدال اش به ته ديگ خورده، تعرضی است مستقيم به قابليت مبارزه و سازمان يابی طبقه کارگر. جمهوری اسلامی دارد حساب اش را با کارگر روشن می کند. دارند بن بست دولت شان را با تعرض به فعالين و رهبران کارگری جبران می کنند. دارند تکليف شان را با کارگران صنايع کليدی، معادن و نفت معلوم می کنند. اينها دارند از امروز تکليف شان را با آینده مبارزه و اعتراض کارگری روشن می کنند. دارند دشمنی خود را با کل طبقه کارگر بی پرده اعلام میکنند. دادگاه کذایی آنها اعتصاب و اعتراض کارگران پتروشیمی رازی را با استفاده از ماده ٦١٨ قانون مجازات اسلامی که برای مقابل با  ارازل و اوباش صادر شده است، بررسی و حکم زندان و شلاق صادر میکنند.  

به حکومت اوباشان از نوع اعتدال آن خوش آمدید! خاصيت این درجه از وحشیگری لجام گسیخته اوباشان حاکم علیه طبقه کارگر و بیشرمی امروزشان در اعلام علنی حکم شلاق زدن به نماینده کارگران در وهله اول، همين است. شلاق زدن نماینده کارگران حمله پیشگیرانه جمهوری اسلامی به طبقه کارگر است و باید با همین عنوان به مقابله با آن پرداخت. 

رفقای کارگر! 

سکوت جايز نيست! دیروز بازداشت ٣ کارگر پلی اکریل، بازداشت ٢٨ کارگر معدن چادرملو و ٩ کارگر معدن بافق و امروز کارگر پتروشيمی رازی را به عنوان "ارازل و اوباش" شلاق میزنند و فردا کارگر نفت را. در این جامعه  طبقه کارگر سد تعرض به آزادی، معيشت و حرمت و کرامت انسان است. اگر اين سد را در ايران بشکنند، فردا میتوانند با قدرتی چند برابر تعرض به کمترین اعتراض را بدون مقاومت سازمان دهند، میتوانند اوباش نهی از منکر را برای  اسيدپاشی به صورت زنان دوباره روانه خیابانها کنند. میتوانند رهبر کارگری را برای اعمال توحش خود به شیوه داعش فعالین کارگری را به شلاق بکشند، از آن فیلم بگیرند و پخش کنند تا کل طبقه کارگر از وحشت و ترس به هر جهنمی و به حاکمیت همیشگی اوباش حاکم گردن بگذارند. 

نبايد اجازه داد هیچ دادگاهی جرأت کند چنین احکامی را علیه کارگر صادر کند. باید قلم دستشان را شکست! باید نشان داد دوره بربریت و توحش گذشته، باید نشان داد توهین به حرمت و کرامت کارگر ممنوع است. حکم شلاق برای کارگر معترض و نماینده اعتراض کارگران، فرمان حمله به کل طبقه کارگر و امر طبقه کارگر ایران است و نباید با سکوت هیچ کارگری مواجه شود. اعتراض به حکم محکوم کردن این ۴ نماینده کارگری قبل از هر کس دست کارگران پتروشیمی رازی را میبوسد. حمایت از مبارزه کارگران پتروشیمی اما، امر همه کارگران است.  سکوت امروز عواقب غیر قابل جبرانی را برای کل طبقه کارگر خواهد داشت.  

باید در مقابل ارعابی که  داعش های داخلی برای به سکوت و تسلیم کشاندن جامعه، و از جمله علیه طبقه کارگر، براه انداخته ان، محکم ایستاد. باید قلم دست کسانی را که برای هر معترضی، زن، جوان، کارگر و دانشجو،  حکم شلاق صادر میکنند، را شکست.  در این جدال کارگران کمونیست و رهبران مبارزات کارگری، در صف مقدم اند.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

۲۷ شهریور ۱۳۹۳ ١٨ سپتامبر ٢٠١٤