به مناسبت در گذشت باب کرو، دبیر کل اتحادیه کارگران قطار، کشتیرانی و حمل و نقل بریتانیا

 

باب کرو از رهبران کمونیست و برجسته طبقه کارگر بریتانیا صبح روز ۱۱ مارس ۲۰۱۴ در سن  ۵۲ سالگی در پی یک حمله قلبی در لندن درگذشت. باب به شهادت دشمنانش سرسخت ترین مدافع منافع طبقاتی هم سرنوشتانش در یک دهه گذشته بود. اتحادیه تحت رهبری او در یک دهه اخیر رشد یابنده ترین تشکل کارگری در اروپا محسوب میشود. قدرت اتحاد و سرسختی باب، بالارفتن منظم دستمزد سالانه کارگران اتحادیه اش را در دوره ای تضمین کرد که بورژوازی بار بحران دوره اخیر را به افت سطح زندگی طبقه کارگر و بیکاری های وسیع ترجمه کرده است. باب به عنوان یک کمونیست جسور مدافع طبقه خود در بریتانیا در عین حال جزو سرسخت ترین مخالفین افسارگسیختگی نظامی غرب و امریکا در سطح جهانی و بویژه در خاورمیانه بود.

رفقای کارگرش از او بعنوان رهبری که با جسارت از منافع هم طبقه ای هایش دفاع  میکرد، یک کمونیست، رفیقی شکست ناپذیر و مبارز واقعی طبقه کارگر، نام میبرند. او را ستاره درخشان اتحادیه های کارگری نه در بریتانیا که تمام دنیا نامیدند. در یادبودش نوشتند: "رفقا سربلند باشید!  جنگ ادامه دارد. این چیزی است که باب از ما انتظار دارد."، "او قهرمان طبقه کارگر و سوسیالیسم بود راهش ادامه دارد"، "درسی که از باب به جا مانده جسارت در ادامه جنگ برای برابری و زندگی بهتر برای طبقه کارگر است."

 دشمنان طبقاتی اش ناچار به ادای احترام شدند، از او بعنوان یک جنگجو با شخصیتی قوی نام بردند و به احترام او کلاه از سر برداشتند.

باب کرو در جواب به نیاز طبقه کارگر انگلیس به حزبی کمونیستی و کارگری در سال ٢٠٠٧ فراخوان تاسیس یک حزب کارگری جدید در انگلیس را داد و در این راه تلاش کرد.

نام باب کرو به عنوان یک رهبر رزمنده، جسور و کمونیست طبقه کارگر که تاثیرات قابل توجهی در اتحاد طبقاتی و پیشروی های کارگری داشت، در تاریخ مبارزه طبقاتی ماندگار است.

با درگذشت باب کرو طبقه کارگر در بریتانیا یک رهبر سرسخت خود را و طبقه کارگر در ایران یک متحد همیشگی اش را٬ و بورژوازی انگلستان یک دشمن هوشیار و سرسخت خود را از دست داد.

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست(خط رسمی) در گذشت باب کرو را به خانواده و بستگان او٬ به رفقایش٬ به کارگران قطار٬ کشتیرانی و حمل و نقل٬ به طبقه کارگر انگلسان و به همه کارگران در سراسر جهان تسلیت میگوید.

 

 

گرامی باد یاد باب کرو!

زنده باد انقلاب کارگری

تشکیلات خارج حزب حکمتیست (خط رسمی)

۱۲ مارس ۲۰۱۴

www.hekmatist.com

hekmatistparty@gmail.com