علیه زندانی کردن فعالین کارگری

پیام تشکیلات نروژ حزب حکمتیست خط رسمی که در تجمع روز شنبه ٣١ مه در دفاع از کارگران زندانی در اسلو در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی توسط روپاک مطیعی قرائت شد

 

رفقا و دوستان!

تاریخ مبارزه طبقه کارگر در جامعه ایران با خون و زندان و بی حقوقی مطلق طبقه کارگر سپری شده است. جمهوری اسلامی در ٣٥ سال حاکمیت خود علاوه بر بی حقوقی مطلق طبقه کارگر٬ دهها هزار نفر از شریفترین کارگران معترض را از دم تیغ گذارنده است. و علاوه بر این کل مراکز کار از کارگران حق طلب و مبارز پاکسازی شده است. دهها هزار کارگر حق طلب یا زندانی شده اند و یا از کار اخراج لقمه نان خانواده کارگری گرو گرفته است.

امروز که ما در اینجا و در اعتراض به زندانی کردن فعالین کارگری جمع شده ایم٬ صدها نفر از کارگران مبارز تنها به جرم دفاع از ابتدایی ترین حقوق خود و هم طبقه ای های خود در زندانها جمهوری اسلامی محبوسند. هیچ خانواده کارگری در ایران یافت نمیشود که در این ٣٥ سال شاهد اعدام و زندان عزیزان خود٬ شاهد اعدام فعالین دلسوز و رهبران با هوش طبقه کارگر٬ شاهد زندان و تهدید هر روز هر کارگری نشده باشند که در مقابل زورگویی٬ بی حرمتی و تحمیل بردگی به خود و به طبقه کارگر اعتراض کرده باشد. واژه کارگر زندانی٬ واژه تهدید و زندان رهبران و فعالین دلسوز طبقه کارگر و همه کسانی که از حقوق٬ از حرمت و کرامت آنها دفاعی کرده اند٬ برای همه آشنا است. و امروز و از جمله در حکومت اعتدال روحانی سهم کارگر و سهم همه کسانی که برای اتحاد صفوف کارگران کوشیده اند٬ زندان است. اسالو٬ ابراهیم مددی٬ شاهرخ زمانی٬ محمود صالحی٬ رضا شهابی٬ رضا رخشان٬ بهنام ابراهیم زاده٬ محمد جراحی٬ علی نجاتی٬ جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی که خوشبختانه اخیرا آزاد شد٬ تنها نمونه هایی از رهبران و فعالین طبقه کارگر و مدافعان آنها هستند که یا زندانند و یا دوره های طولانی زندانی بوده اند.

حزب حکمتیست خط رسمی و ما در تشکیلات نروژ این حزب ضمن محکوم کردن جمهوری اسلامی٬ دفاع از فعالین کارگری و تلاش برای آزادی همه فعالین زندانی و همه زندانیان سیاسی را امر خود میدانیم. ما فکر میکنم کارگران زندانی گروگانهای طبقه ما نزد حاکمان جنایتکار ایران٬ نزد جمهوری اسلامی است. دفاع بی اما و اگر از آنها و تلاش برای آزادی آنها وظیفه همه ما و همه کارگران و همه آزادیخواهان است. دستگیری و تهدید و بی حرمتی به فعالین کارگری ابزار سرمایه داران برای ساکت کردن کل طبقه کارگر جهت تحمیل بی حقوقی مطلق به این طبقه است. کارگر زندانی لکه ننگی بر دامن بورژوازی ایران و همه حاکمیتهای مختلف آن است.

 

زنده باد آزادی برابری

و زنده باد حکومت کارگری

تشکیلات نروژ حزب حکمتسیت خط رسمی