دفتر کردستان حزب حکمتیست- خط رسمی

 

اعتصاب معلمان در شهرهای کردستان

 

بدنبال تحصن دیروز معلمان مدارس شهر مریوان، اعتصاب معلمان امروز ١ بهمن هم ادامه داشت. از ساعات اولیه صبح امروز معلمان درجلو اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. ابتدا فعالین کانون صنفی معلمان مطالبات مکتوب معلمان را در میان حاضرین پخش نمودند. سپس این مطالبات توسط یکی از معلمان برای حاضرین در تجمع قرائت شد و معلمان با کف زدن آن را تایید نمودند.

معلمان مریوان انتظار داشتند مسوولین آموزش و پرورش در جمع آنها حاضر شده و چیزی بگویند. اما از آنها خبری نشد. در اطراف تجمع معلمان، نیروهای حراست و لباس شخصی ها حضور داشتند. تجمع معلمان در ساعت یک بعد از ظهر خاتمه یافت. معلمان اعتصابی می گویند منتظر عکس العمل وجواب وزارت  آموزش و پرورش به خواستهایشان هستند. 

امروز همزمان با اعتصاب معلمان مریوان. بخشهایی از دبیران هنرستان ها و دبیرستانهای سنندج  وسقز هم دست به اعتصاب زدند و به مدارس نرفتند.

همچنین در شهر کرمانشاه هم زمزمه اعتصاب در میان معلمان از دیروز وجود داشته است. 

معلمان می گویند، ناهماهنگی کانون های صنفی معلمان در هر شهر و عدم اطلاع رسانی و آمادگی  وتدارک لازم، موجب شده است که مبارزه و یک اعتصاب هماهنگ و سراسری در میان معلمان هر شهر وجود نداشته باشد. بعلاوه انفعال کانون صنفی سراسری معلمان  و بی تفاوتی نسبت به بی حقوقی معلمان نیز باعث شده  که اعتصاب معلمان سراسری نشود.

به نظر می رسد کانون صنفی سراسری معلمان بجای اینکه موجب اتحاد صفوف معلمان در سطوح مختلف مدارس چه دریک شهر و چه در سراسر کشور باشد باعث و بانی تحمل و انتظار و  یاس و تفرقه در میان معلمان است. مبارزه معلمان برای احقاق حقوقشان و علیه شرایط کار و زندگی طاقت فرسا، تنها با یک اتحاد سراسری و مبارزه سراسری به نتیجه و پیروزی می رسد. بدست گرفتن کانون های صنفی معلمان در هر شهر و یک کانون عالی در راس همه، توسط معلمان مبارز یک شرط دیگر این پیروزی است.

جا دارد معلمان دیگر شهرهای کردستان و در سراسر ایران، از اتحاد و همبستگی و همدلی معلمان مریوان بیاموزند و اعتصاب معلمان مریوان و سنندج بتواند نقطه آغازی شود برای مبارزه سراسری معلمان در ایجاد شرایطی که شایسته این بخش بزرگ زحمتکشان جامعه است.

 

دفتر کردستان حزب حکمتیست- خط رسمی

١ بهمن ٩٣(٢١ ژانویه ٢٠١٥)

 

 

بیانیه مطالبات معلمان مریوان ضمیمه است

  

 

بیانیه مطالبات معلمان شهر مریوان

اول دیماه ٩٣

 

 

تجمع معلمان مریوان- اول دیماه ٩٣