حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

حمله تروریسی پاریس

خبر حمله جنایتکارانه و تروریسی به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس و کشتار بیرحمانه ژورنالیست ها و کارکنان این مجله نمی تواند از طرف هیچ موجود زنده ای که کمترین نشانی از انسانیت برده باشد با نفرت و خشم مواجه نشود.   

این قتل دستجمعی که ۱۲ کشته و تعداد بیشتری زخمی برجای گذاشت، در کنار کشتار دانش آموزان پیشآور و عملیات تروریسی کشتار مردم بیگناه  در سیدنی و ربودن دختران و روانه کردن آنها به بازار برای فروش در نیجریه، تهدید و ارعاب و حکم فتوای قتل نویسندگان در الجزیره وعملیات انتحاری و انفجاری در  افغانستان و پاکستان و عراق و .. که هرروز دهها و صدها نفر را قربانی میکند، امروز دیگر به جزئی از زندگی روزمره مردم در سراسر جهان تبدیل شده است.  

این دور سیاه و کثیف قتل و کشتار و تباهی که به دوران "پس از عروج داعش" نام گذاری شده است نه پدیده ای در مورد محدود کردن حق و آزادی عقیده و بیان است و نه رویدادی در حوزه اعتقادات مذهبی مردم و به زبان رایج امروزی تحت تاثیر بنیادگرایی.  

اسلام دین عبودیت و بردگی زن و انتقام و غزا و خون خواهی است در این تردیدی نیست. بیش از سی سال است که افسار گسیخته در ایران حکومت میکند و ایران افتخار این را دارد که در قرن بیست مبشر صدور اولین احکام  جهاد و تکفیر و صدور مجوز قتل کسانی بوده است که کمترین نقدی به اسلام و پیغمبرش داشته اند. اما این دور باطل ماشین کشتار جنایی که از بن قاضی تا پاریس از پیشآور تا روستاهای نیجریه را به تسخیر در آورده است، این دور باطل و مخربی که مردم را از تهران و سنندج تا آنکارا و  لندن و مادرید به تسلیم در مقابل وضع موجود کشانده است، این عقب گرد عظیم و مخوف منجلابی است که محصول مستقیم تحرکات رقابت ها و ابتکارات قدرت های جهانی در جهان صنعتی و مدرن غرب است.  در میدان رقابت بین قدرت های جهانی در عراق و لیبی و سوریه هرروز و هرلحظه انواع جانوران مسلح به اسلحه و پول ناتو و آمریکا و عربستان سعودی و قطر و ترکیه و البته با لباس داعش و پرچم اسلام متولد شدند و هرروز جنایت می آفرینند.  

این ها نتوانستند تضمن کنند که جنگ قدرت بین سران قدرت های جهانی و بیش از همه تلاش آمریکا برای ایستادن بر سکوی ریاست جهان تنها به قیمت تخریب خاورمیانه محدود بماند. شرکای حاشیه ای تر از جنس خود قدرت های جهانی مدتها است که به میدان آمده اند.

چه کسی گفته بود که رقابت در آدم کشی در عراق و سوریه و لیبی و این و آن گوشه پرت جهان تنها میدان قدرت های اصلی است. قدرت های حاشیه ای چون داعش و بوکو حرام و القاعده و جبهه النصر و جهاد گرایان و این و آن دسته مافیایی باند سیاهی هم به میدان آمده اند و سهم میخواهند. این جهان و منجلابی است که پیروزی غرب در جنگ سرد برای بشریت به ارمغان آورده است. 

هنوز پیکر به خون کشیده شده ژورنالیست های مجله شارلی ابدو دفن نشده است و راسیسم و خارجی ستیزی به بهانه این حمله تروریستی فضا را بشدت مسموم کرده است. این منجلاب بلافاصله دستجات راست افراطی را به تحرک و میدان داری کشانده است. این هم دورنمای دهشتناکی است که در مقابل بشریت گذاشته اند.  

جهان هیچگاه به اندازه امروز به سوسیالیسم نیاز نداشته است.

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

٨ ژانویه ٢٠١٥