حزب کمونیست کارگری ایران -حکمتیست(خط رسمی)


 

پرچم رادیکالیسم چپ و کارگری از دانشگاه تا کارخانه

 

شانزده آذر امسال و روز دانشجو، تداوم مبارزه بی امان طبقاتی و اجتماعی پس از خیزش دیماه تا کنون را به نمایش گذاشت. علیرغم دستگیری ها، تهدیدها و امنیتی کردن دانشگاهها، در این روز، جنبش دانشجویی در دانشگاه های سراسر کشور از تهران و اصفهان و شیراز تا تبریز و لرستان و اهواز و ...، با شعار، "ما فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم" بر همبستگی طبقاتی و اجتماعی کارگران، دانشجویان، معلمان و دیگر اقشار محروم جامعه، تاکید کردند. همچنین با شعار، " نه تحریم خارجی، نه استبداد داخلی"، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کاخ سفید و دولتمردان جمهوری اسلامی کوبیدند!

 جنبش دانشجویی در خیزش دیماه، با شعار " اصلاح طلب، اصول گرا، دیگر تمام است ماجرا" مهر باطل بردو جناح حاکم کوبیده بود و امروز صدای اعتراض خود را به فقر و استبداد با صدای کارگران هفت تپه و هپکو و فولاد در هم آمیخت. امروز صف آزدیخواهی از دانشگاه و کارخانه و مدرسه همزمان و متحد علیه استثمار و استبداد به میدان آمده. جنبش آزادیخواهانه ای که در آن  دانشجو، معلم، پرستار و... در کنار اعتصاب معلمان، در کنار اعتصاب کارگران میایستند وخواستار آزادی رهبرانشان میشوند  و کارگران سرود یار دبستانی را به حمایت از دانشجویان و آزادی دستگیرشدکان کارگر و دانشجو میخوانند.

 این یک صدایی و هم صدایی  طبقاتی و اجتماعی امروز کارگران، دانشجویان، معلمان و ... در ایران، صداهای شوم ناسیونالیسم ایرانی، قوم پرستان رنگارنگ، سلطنت طلبان  و لیبرالیسم اخته را به حاشیه رانده و سرکوب و تهدید و ارعاب دولتی را به سخره گرفت. این صدای رسای کارگران و محرومان با پرچم و افق آزادی و برابری، صدای چپ، کارگری و انقلابی در ایران است!

 امروز طبقه کارگر، دانشجویان، معلمان و ...، ضمن محکوم کردن به فقر و فلاکت و گرسنگی کشاندن محرومان جامعه از جانب سرمایه دارن و دولتشان، ایجاد شوراهای کارگری و مردمی را بعنوان آلترناتیو اداره جامعه، در دستور کار خود قرار داده اند.

 طرد هر دو جناح حاکمیت، همبستگی وهمراهی جنبش های طبقاتی و اجتماعی و آلترناتیو شوراهای مردمی و کارگری، گام های محکم و سریعی در فروریختن دیوارهای ترک خورده نظام سرمایه داری و دیکتاتوری حاکم و حافظ این نظام و به سوی بنای جامعه ای آزاد و برابر در ایران است.

 حزب حکمتیست (خط رسمی)، کارگران، دانشجویان، معلمان و کل محرومان جامعه را به اتحاد حول پرچم آزادی و برابری  و مبارزه ای متحدانه برای دنیایی آزاد، برابر، سعاتمند و مرفه فرا می خواند. طبقه کارگر بپا خاسته ما امروز بیش از هر زمان دیگری به کمونیسم بعنوان ابزار مبارزه خود نیاز دارد!
 

 
زنده باد آزادی و برابری

زنده باد کمونیسم
 

 حزب کمونیست کارگری ایران -حکمتیست(خط رسمی)

۱۸ آذر ماه ۱۳۹۷- ۹ دسامبر ۲۰۱۸