در معرفی کتاب "کارگران و فعالیت کمونیستی"

 

کتابی که از نظر شما میگذرد شامل بخشی از بحثهای جریان ما در مورد شیوه های فعالیت کمونیستی است که انتخاب و در این کتاب جمع آوری و در اختیار خوانندگان قرار میگیرد. این مباحثات که از اصول فعالیت کمونیستی، تا حوزه های حزبی و مبارزات جاری، کار علنی و قانونی، سیاست سازماندهی، سازمان و سبک کار کمونیستی و... را شامل میشود در حقیقت تلاش برای جواب به موانع و مشکلات، گره گاههای فعالیت کمونیستی و همزمان نقد سنتهای رایج غیر کارگری و غیر کمونیستی در فعالیت کمونیستها در ایران و از جمله فعالین حزبی جریان ما در یک پروسه تاریخی است.

هدف ما از انتشار این مجموعه در یک کتاب، تسهیل دسترسی به این مباحث برای فعالین کمونیست و فعالین حزبی در ایران است. این مجموعه که تنها بخشی از مباحثات ما در زمینه فعالیت کمونیستی را شامل میشود، حاوی بحثهای ارزنده ای است که در جواب به فعالیت زنده کمونیستی در تاریخ جنبش ما تهیه و تدوین شده است و از زاویه مارکسیستی و یک کمونیسم پراتیک و دخالتگر به آن پرداخته شده است.

بر کسی پوشیده نیست که تحولات اخیر ایران، پا پیش گذاشتن طبقه کارگر و فعالین کمونیست این طبقه همراه خود جایگاه برجسته تشکیلات و اتحاد کمونیستهای طبقه کارگر و دخالتگری متشکل در اوضاع را به جلو میراند و روی میز هر کمونیستی قرار میدهد. بی تردید ایفای نقش کمونیستها در این دوره و جواب به معضلات جنبش ما در ایران و دخالت متشکل و متحزب در آن، افزایش نفوذ کمونیستها و ظاهر شدن به عنوان پیشقراولان طبقه کارگر و مردم آزادیخواه، رمز هر نوع پیشروی جنبش عدالتخواهانه و سوسیالیستی در ایران است. امروز بیش از هر زمانی باید پایه های اصلی جنبش کمونیستی طبقه کارگر بر شانه های جمع های متحزب کمونیست در اشکال مختلف استوار شود. جمع کمونیستهای متشکل و متحزبی که ستون فقرات جنش کمونیستی و کارگری ایران و حزب کمونیستی طبقه کارگر در این جامعه است. حزب حکمتیست به عنوان بخش متحزب این جنبش در تلاش دائمی برای اتحاد کمونیستهای طبقه کارگر از مراکز کار تا محلات و شهر و همه مراکز تحصیلی و کاری است. در همین راستا این مجموعه یک کتاب خواندنی و ارزشمند برای هر فعال کمونیستی است که نه فقط بر ضرورت تحزب کمونیستهای ایران که بر سنت و سبک کار کمونیستی تاکید دارد ، و خود در این راه در تلاش است. ما خواندن این مجموعه را به همه کمونیستها توصیه و تاکید میکنیم.