به اتحادیه ها، احزاب و سازمان های کارگری

 

 

 

در اعتراض به شکنجه و ارعاب کارگران در ایران

 

مقامات جمهوری اسلامی اسماعیل بخشی و خانواده اش را تحت فشار قرار داده اند که نامه سرگشاده اش در خصوص اعتراض به ۲۵ روز بازداشت زیر شکنجه و ارعاب نیروهای امنیتی را پس بگیرند. وی در نامه اخیرش به محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی خواستار توضیح روشن ایشان در مورد دلیل بازداشت و شکنجه اش در یک مناظره علنی و دو طرفه شده است. اسماعیل بخشی در نامه اش تاکید کرده است که در زمان بازداشت بدون هیچ دلیل و مدرکی تا سرحد مرگ شکنجه شده و زیر مشت و لگد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته است. بعد از گذشت دو ماه از دستگیری و بازداشت ایشان، هنوز وی از درد شدید کلیه ها و شکستگی دنده های سینه اش رنج می برد. ایشان که طی مدت بازداشت مجبور به استفاده از "داروهای اعصاب و روان" شده بود هم اکنون به آسیب های روانی هم دچار شده است. 

 بدون شک اسماعیل بخشی اولین و آخرین نفری نیست که زیر تیغ شکنجه و ارعاب نیروهای امنیتی این نظام می رود. کارنامه جمهوری اسلامی در طول چهار دهه حاکمیت ننگین اش مملو از تعقیب، دستگیری، شکنجه و اعدام انسانها است. اما آنچه امروز را با دیروز متفاوت میکند فازی از پیشروی جامعه ایران در مبارزه علیه جمهوری اسلامی است که از خیزش دیماه گذشته جرقه آن زده شده است. خیزشی که آشکارا نشان داد کل بنیادهای جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است. در طول یکسال گذشته رشد اعتراضات کارگری و بطور ویژه اعتصابات در هفت تپه و شرکت ملی فولاد اهواز سر تیر زنده اخبار و رویدادهای سیاسی مهم ایران بود. اسماعیل بخشی بر متن این اوضاع شکنجه شده است و با اتکا به پیشروی های جامعه در یکسال گذشته علیه بانیان وضع موجود، اقامه دعوا کرده است. بر متن این اوضاع است که اسماعیل بخشی وزیر اطلاعات را به مناظره فراخوانده است. کیفرخواست شخصیتی خوشنام و اجتماعی در میان طبقه کارگر و در دل جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی که مقامات رژیم را ناچار به پاسخگویی کرده است.

 چنین فراخوان و کیفر خواستی، سزاوار حمایت بی دریغ اتحادیه ها و احزاب و سازمانهای کارگری در جهان است. طبقه کارگر در ایران، از سایر رفقای خود در کشورهای مختلف جهان میخواهد که به هر شیوه ممکن، با تحمیل یک فشار بین المللی به جمهوری اسلامی اجازه ندهند که این رژیم صدای چنین کیفرخواستی را خاموش و سرکوب کند. جمهوری اسلامی باید محکوم و مجبور به خاتمه دادن به آزار و اذیت خانواده اسماعیل بخشی شود.

 زنده باد اتحاد و همبستگی جهانی طبقه کارگر

 
 امان کفا

 دبیر تشکیلات خارج از کشور حزب حکمتیست(خط رسمی)

 ۷ ژانویه ۲۰۱۹