تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

 

 

گزارش تجمع لندن در اعتراض به دادگاهی زندانیان هفت تپه



روز شنبه سوم اوت ۲۰۱۹( ۱۲ مرداد ۹۸) به فراخوان تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی و کارزار شاهرخ زمانی و همچنین جمعی از فعالین سیاسی لندن تجمعی در اعتراض به محاکمه زندانیان هفت تپه و نشریه گام (اسماعیل بخشی، سپیده قلیان،  علی نجاتی، امیر امیر قلی، ساناز الهیاری، امیر حسین محمدی فرد و عسل محمدی) و همچنین فعالین کارگری بازداشت شده روز جهانی کارگر در ایران و سایر زندانیان سیاسی در لندن مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی برگزار گردید.

شرکت کنندگان با شعارهای خود علیه سرکوب کارگران و خواست آزادی کارگران زندانی و همچنین بنرهایی که حاوی این شعارها بود توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

در این تجمع ضمن اعتراض به دادگاهی و ادامه بازداشت های فعالین هفت تپه و شرکت کنندگان در روز جهانی کارگر، معترضان خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی کارگران بازداشتی و همچنین فعالین عرضه های دیگر و سایر زندانیان سیاسی شدند.

رفقایی از رهبری حزب از جمله خالد حاج محمدی، ثریا شهابی و آذر مدرسی که در جمع حضور داشتند در سخنان خود به اعتراضات طبقه کارگر در ایران، شکست جمهوری اسلامی در ایجاد فضای ارعاب در جامعه، محاکمه زندانیان هفت تپه پشت درهای بسته و هراس حکومت از جنبش کارگری اشاره کردند.

 چند نفر از معترضین در اعتراض به دستگیری های اخیر به در و دیوار کنسولگری رنگ پاشیدند.

در پایان تجمع رفیق آذر مدرسی رو به کنسولگری گفت که جمهوری اسلامی روزهای آخر حاکمیت خود را میگذراند. دیر نیست روزی که ما کمونیستها و طبقه کارگر به زودی پرچم آزادی، برابری، رفاه و سعادت همگانی در شهرهای ایران را به اهتزاز در آوریم و سران حکومت را در دادگاههای مردمی محاکمه کنیم.

تشکیلات لندن حزب حکمتیست (خط رسمی) در ادامه تلاشهای مستمر خود برای رساندن صدای اعتراض طبقه کارگر و مردم محروم ایران به گوش فعالین چپ و کارگری بریتانیا و اروپا و همچتین فشار به مراکز جمهوری اسلامی در لندن برای آزادی کارگران و سایر زندانیان سیاسی، تا آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران به تجمعات و برنامه های مختلف خود ادامه میدهد.

ما ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در این تجمع، همه ایرانیان آزادیخواه، حامیان کارگران و زندانیان سیاسی را به حضور فعال در این اعتراضات، در جلب حمایت از مبارزه مردم در ایران برای آزادی و رفاه، فشار به جمهوری اسلامی برای آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکنیم.
 


تشکیلات لندن حزب حکمتیست - خط رسمی

شنبه ۱۲ مرداد
۹۸
 

 

گزارش تصویری