حزب کمونیست کارگری حکمتیست (خط رسمی)

 

 

نظامی که در مقابل سپیده جوان به زانو در آمده است!

 

 سپیده قلیان جزو چندین زندانی سیاسی و مدنی است که در دوره اخیر بدلایل مختلف دست به اعتصاب غذا زده است. سپیده که با پخش اخبار اعتصابات هفت تپه و فولاد از حقوق کارگران دفاع کرده، تا کنون بارها محل بازداشت و زندان او را تغییر داده  و اخیرا به زندان قرچک ورامین که از بدترین زندانهای رژیم  با شرایط  ترسناک زندان ، خطر تهدید زندانبانان، عدم  امنیت جانی و محرومیت از حداقل نیازهای بهداشتی...، منتقل شده است.

 سپیده قلیان از اول مرداد ماه در اعتراض به بی حقوقی و بی قانونی و قلدری دستگاه قضایی و امنیتی دست به  اعتصاب غذا خشک زده است و اکنون بر اثر عوارض آن به بیماستان منتقل و سلامت و جان او در خطر است.

 دستگاه های عریض و طویل قضایی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی با وجود همه تمهیدات و تهدیدات و شکنجه های جسمی و روحی سپیده  وخانواده او،  نتوانسته اند سپیده جوان را به زانو در آورد، اما خود به زانو در آمده اند.

 طبقه کارگر ایران این دوست جوان و دلسوز و انساندوست خود را تنها نمی گذارد. سندیکاهای کارگری؛ نهادها و کانونهای مدنی و انساندوست، کانون وکلا، کانون معلمان و بازنشستگان، معلمان عدالتخواه، کانونهای زنان، دانشجویان مبارز و استادان شرافتمند و همه آزادیخواهان و مخالفان ظلم و ستم، استبداد و سرکوب وبی عدالتی، می توانند در یک صف واحد و هماهنگ اعتراض شان را  با صدای بلند و رسا علیه خطری که جان سپیده قلیان را تهدید می کند، اعلام کنند . دولت روحانی، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی رژیم بعنوان دستگاه های سرکوب و ستم و تبعیض و نابرابری مسئول مستقیم سلامت و امنیت جانی و هرگونه خطری که سپیده قلیان را تهدید می کند، هستند. سپیده قلیان و همه زندانیان سیاسی که بخشا در اعتصاب غذا بسر می برند باید فورا آزاد شوند.

 سپیده قلیان باید به محلی امن منتقل و به وکیل و خانواده خود دسترسی داشته و از حق انسانی دفاع از خود برخوردار شود. سیاست بیشرمانه و زبونانه دستگاه قضایی که حتی قبل از دادگاهی فرمایشی سپیده و دیگر زندانیان، آنها را از حق داشتن وکیل محروم و تحت فشارهای گوناگون و تهدید و مخاطرات جانی تا حد اعتصاب غذا قرار میدهند،  تنها زبونی و قلدری و لمپنیسم یک نظام مستبد و غیر مشروع را به نمایش می گذارند.
 

کارگران، معلمان، وکلا، زنان، دانشجویان

 دفاع از امنیت و سلامت و جان سپیده قلیان، دفاع از آزادی و انسانیت کل جامعه است. جمهوری اسلامی که در مقابل سپیده،  به زانو در آمده است در مقابل قدرت و اراده و صدای حق طلبانه شما تاب مقاومت ندارد. اسرای خود را از چنگ دشمنان قسم خورده ازادی و انسانیت رها سازید. سپیده قلیان و دیگر همسرنوشتانش را تنها نگذارید. درب نظام دولت و مجلس و دستگاه قضایی و زندانهای رژیم را از پاشنه بکنید و تا آزادی فرزندان خود از پای ننشینید. سپیده مبارز و انساندوست و طرفدار حقوق کارگر و انسانیت را که یک تنه در مقابل زور و ستم و قلدری بیشرمانه دستگاه سرکوب اطلاعاتی و امنیتی و قضایی ایستاده است را تنها نگذارید.

 

 حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۶ مرداد ۹۸ (۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹)