بیانیه‌ی حمایتی جمعی از فعالین کارگری گیلان از بازداشتیان هفت‌تپه
 

 

چند ماه از دستگیری و شکنجه‌ی اسماعیل بخشی، این نماینده‌ی شجاع و صادق هفت‌تپه می‌گذرد. جرم اسماعیل بخشی چه بود که این چنین مدافعان سرمایه را خشمگین ساخته و با حبس و شکنجه در حال انتقام‌گیری از او و سایر فعالین کارگری هستند؟ گناه نابخشودنی‌شان، انعکاس صدای اعتراض کارگران گرسنه و دردمند هفت‌تپه بود. علی نجاتی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، ساناز الهیاری، امیر حسین محمدی‌فرد و عسل محمدی به همین دلیل با واکنش قهری حاکمیت مواجه شده و در اسارت به سر می‌برند.

حامیان سرمایه که از حل مشکلات معیشتی و اقتصادی میلیون‌ها مردم زحمتکش این سرزمین ناتوان هستند، راه حل خاموش کردن صدای اعتراض  کارگران را در سرکوب بی‌رحمانه پیشروان و رهبران عملی آنها جستجو می‌کنند. در حالی که با گسترش بحران رو به تزاید اقتصادی و تحمیل گرسنگی، فقر و فلاکت به میلیون‌ها کارگر و مزدبگیر، خشم و کینه‌ی طبقاتی آنها را بیش از پیش بیدار کرده و به اجبار به میدان مبارزه برای دست‌یابی به زندگی بهتر و انسانی‌تر می‌کشانند.

ما جمعی از فعالین کارگری گیلان هم‌گام و هم‌صدا با  رفقایمان در تبریز، سنندج و سایر مناطق ایران، ادامه‌ی بازداشت فعالین کارگری هفت تپه را محکوم کرده و خواهان آزادی بی‌قید و شرط آنها و همه‌ی فعالین سیاسی و اجتماعی هستیم.

 

#اسماعیل_بخشی

#ساناز_الهیاری 

#امیرحسین_محمدی‌فرد

 #امیر_امیرقلی

#سپیده_قلیان