روزگار این روزهای هفت‌تپه از زبان کارگران:

 

 

تبعید و احضار و دادگاه!

درحالیکه #اسماعیل_بخشی این روزها در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران زیر نظر قاضی مقیسه، محاکمه می‌شود، ۱۷ نفر از کارگران، همراهان و همسنگران اسماعیل در روزهای اعتصاب در هفت‌تپه نیز در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان شوش زیر ضرب قرار گرفته و یکی یکی محاکمه می‌شوند. تاکنون ۷ کارگر هفت‌تپه محاکمه و به تحمل ۸ ماه حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند و ۱۰ نفر از کارگران نیز فردا (۲۳ مرداد ماه) محاکمه می‌شوند و یک نفر دیگر نیز اخیراً احضار شده است.

کافی است در این روزها چند ساعتی را در دادگستری شوش بگذرانید تا متوجه شوید چه تعداد کارگر هفت‌تپه به آن مراجعه می‌کنند.

یک کارگر تنها به دلیل پیامی که در یگ گروه تلگرامی انتشار داده بود به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی احضار شده است. این روزها کارگران هفت‌تپه با اتهاماتی چون انتشار پیام در فضای مجازی نیز زیر ضرب قرار می‌گیرند. جالب اینجاست که چند ماه پیش یک کارگر که در گروه تلگرامی نوشته بود «اسدبیگی دروغ‌گو!» نیز احضار شده بود.

چندی پیش بود که کارفرما چند نفر از کارگران هفت‌تپه را برای کار به مزارع انتقال داد. ما در هفت‌تپه نام آنها را تبعیدی گذاشته‌ایم. مسئله اینجاست که با این کارگران شرط کرده بودند برای ادامه کار باید از محوطه صنعتی بیرون بروند. نامه انتقالی را با دست خودشان امضا کردند.

گزارش کامل را در لینک بخوانید:

https://telegra.ph/روزگار-این-روزهای-هفت‌تپه-از-زبان-کارگران-08-13

 

#کارگران_هفت‌تپه

#اسماعیل_بخشی

#سپیده_قلیان

#کارگران_هفت‌تپه_تحت_فشارند

#کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد

منبع ؛

-کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه