فعالان مدنی، سندیکایی و دانشجویان

 

 

 

 

دربند را آزاد کنید

هم میهنان گرامی، متاسفانە بازداشت و پیگرد فعالان کارگری سندیکایی، مدنی و دانشجویی در ماە های اخیر شتاب بیشتری گرفتە است.

صدها فعال کارگری، مدنی، محیط زیستی و کنش‌گران سیاسی، مدت هاست بە صرف فعالیت‌های مسالمت آمیز یا شرکت در اعتصاب‌ها و اعتراض‌های کارگری و صنفی از سوی نهادهای امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی ایران زندانی شده اند. آن ها و خانواده این عزیزان، به صورت مستمر و سیستماتیک از سوی مجریان حکومتی تحت انواع فشارهای روحی و روانی و تهدید قرار دارند.

 این زندانیان برای دسترسی بە دارو و درمان از سوی زندان‌بانان و بازجویان و نمایندگان وزارت اطلاعات با دشواریهای بسیاری مواجە شده اند.

 بعد از گذشت چند ماه از برگزاری تجمع اول ماه مه روز جهانی کارگر در برابر مجلس، هنوز تعدادی از افراد شرکت کنندە در این تجمع در حبس قرار دارند. (#آنیشا_اسدالهی #مرضیه_امیری #ندا_ناجی #عاطفه_رنگریز)

همچنان گروهی از رهبران کانون های صنفی معلمان بە جرم این که خواستار مطالبات صنفی و تحصیل رایگان برای فرزندان ما هستند، به زندان (تا سقف ١٠ سال) محکوم شدەاند. (#محمد_حبیبی #محمود_بهشتی_لنگرودی #اسماعیل_عبدی)

دەها فعال محیط زیست و شماری از دانشجویان بە بهانه های مختلف یا به صرف حمایت از کارگران بازداشت و زندانی هستند.

دو تن از فعالان کارگری(دانشجویی سابق) بازداشت شدە به نام های #ساناز_الهیاری و #امیرحسین_محمدی_فرد که عضو #نشریه_گام بودند، هم اینک در بازداشت و امیرحسین محمدی فرد در اعتصاب غذا به سر می برد.

ما جمعی از فعالان کارگری، سیاسی و حقوق بشری بازداشت و پیگرد فعالان کارگری سندیکایی، مدنی، محیط زیستی و سیاسی را کە با اتهامات ساختگی از سوی نهادهای امنیتی و قضائی حکومت محکوم و زندانی شدەاند، قویا محکوم می کنیم.

ما ضمن ابراز همبستگی با آن ها و خانوادە هایشان، خواستار لغو احکام ظالمانە، آزادی بی قید و شرط آن ها و رعایت حقوق شهروندی و مدنی شان هستیم.

نهادهای سیاسی و مدنی و احزاب دمکراتیک را بە انجام اقدامات مشترک برای آزادی همە زندانیان سیاسی و مدنی، قطع پیگردها و اعادە همە حق و حقوق شهروندی شان فرا می خوانیم و در این راه سعی و تلاش خود را دو چندان خواهیم کرد.


 

جمعی از فعالان کارگری، سیاسی و حقوق بشری در خارج از کشور