بیانیه تعدادی از انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در حمایت از بازداشت‌شدگان هفت ‌تپه

 

 

 
 

کارگران و زحمتکشان ایران
 

بیش از ۵ ماه است که تعدادی از کارگران

 از جمله؛ اسماعیل بخشی فعال کارگری ، سپیده قلیان فعال اجتماعی و اعضای تحریریه نشریه گام در ارتباط با اعتراضات و اعتصابات بر حق کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد خوزستان بازداشت شده اند .

این کارگران به زندگی زیر خط فقر و شرایط اسفبار معیشتی و غارت اموالشان  تحت عنوان خصوصی سازی دست به اعتراض زدند و با اعتصابشان این شرایط غیر انسانی را به گوش جامعه رساندند.

جرم اسماعیل بخشی و مدافعین حق خواه اعتصابات هفت تپه و فولاد چیزی جز اینکه از نان سفره کارگران حمایت کرده اند نیست . این در حالیست که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها آزاد است.

در شرایطی کارگران و فعالین کارگری را زیر فشار و اتهامات امنیتی قرار میدهند که بحران اقتصادی موجود گلوی زندگی کارگران و خانواده هایشان را روز به روز بیشتر می فشارد و کارگران را با انواع تهدیدات از جمله اخراج ، دستمزدهای معوقه ، دستمزد پایینتر از خط فقر و بیکاری محکوم می کنند در حالی که کارگران مسئول به وجود آمدن هیچکدام از بحران ها و نابسامانی های اقتصادی طول تاریخ نبوده اند.

ما ، انجمن های صنفی کارگران ساختمان به عنوان امضا کننده گان این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مطالبات برحق کارگران و مدافعین آنها ، برخوردهای امنیتی با حق خواهی کارگران و فعالین کارگری را قویا محکوم میکنیم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان هستیم .

 

۱: انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان و سرواباد

۲: انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی کامیاران

۳: انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی سقز

۴: انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی بانه

۵: انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی دیواندره

 

۹۸/۵/۱