حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

 

 

اسرای طبقه کارگر را آزاد کنیم!

  

 بنا به گزارش "کمپین حمایت از بازداشت شدگان هفت تپه و زندانیان ترقیخواه"، در دهمین روز اعتصاب عذای  ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی فرد و در حالی که نگرانی‌ها در رابطه با وضعیت سلامت آنان شدت گرفته،تلفن‌ها و تماس ساناز الهیاری برای بار دوم با خانواده قطع شد. درحالیکه در دو روز گذشته ساناز دوبار به بهداری اوین اعزام شده و علیرغم افت شدید فشار خون، وی از دریافت دارو و سرم امتناع ورزیده است.

 دادگاه انقلاب تهران پیشتر کیفرخواست علیه متهمان اعتراضات هفت تپه را به آنان ابلاغ کرده بود. اتهامات دستگاه قضایی رژیم "عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام"، "اجتماع و تبانی"، "تبلیغ علیه نظام" و "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" ذکر شده است و دادگاه بدوی این عزیزان ۱۲مرداد برگزار خواهد شد.

 دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای رهبران کارگری و معلمان، فعالین سیاسی و مدنی...،  یک کیفر خواست رنگ باخته، سوخته، بی آبرو  و آشنا برای همه مردم،  در جیب و روی میز دارد. این کیفرخواست ورقه  ننگینی است که برای هر معترض به وضع موجود وحتی کارگری  که فقط حقوق معوقه اش را می خواهد، صادر می شود.

 دستگاه سرکوب رژیم چهار دهه است مبارزات مردم را سرکوب می کند، اما هر روز طوفان درو کرده و امروز در مقابل قد علم کردن طبقه کارگر و اعتراض معلمان و بازنشستگان و مبارزان سیاسی مستاصل تر از همیشه کیفرخواست های سوخته را علم میکند.

 طبقه کارگر مدتها است کیفر خواست خودرا علیه این نظام اعلام کرده است:

" شما حاکمان و مدافعان نظم  سرمایه در یک تبانی تبهکارانه، سفره مردم را خالی، امنیت و سلامت جامعه را به حد فلاکت و کشتار جمعی رساندید. اکثریت جمعیت ایران را زیر خط  فقر نگه داشتید، کل داراییهای مملکت را قبضه کردید. فاسدید. دزدید. اختلاسگرید. احتکار می کنید. قاچاقچی موادمخدر هستید. شکنجه گرید. قاتلید، هر دو ساعت یک نفر را اعدام میکنید، کودکان ما را به زباله گردی، فقرا را به گورخوابی سپردید چوب حراج به کارخانه ها و نیروگاه ها و اموال و داراییهای جامعه زدید شما صلاحیت اداره  جامعه را ندارید ما خود آنرا اداره می کنیم. ما طبقه کارگر و مردم را به تشکیل شوراهای کارگری و مردمی فرا می خوانیم و بساطتان را جمع می کنیم! این کیفرخواست طبقه کارگر ایران به کل طبقه حاکم و نظام سرمایه دارانه شان است."

 کارگران، معلمان و همه  انسانهای آزادیخواه در ایران نباید اجازه دهند اسرایشان بیش از این در بند بمانند. دستگاه قضایی سرکوب جمهوری اسلامی مسئولیت جان و سلامت زندانیان را برعهده دارد. دستگاه سرکوبی که جرات رودررویی با یک کارگر را ندارد، استیصال خود را با انتقامجویی و به خطر انداختن سلامت جان اسرای در بند، پاسخ می دهد.

 آزادی کارگران و مبارزین سیاسی محبوب مردم سرلوحه مبارزات جاری جامعه است. ما باید در این جدال طبقاتی و در دفاع از آزادی و معیشت و رفاه و امنیت علیه دشمن زبون، پیروز شویم.
 

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۲۲ تیر ۹۸ ( ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۹)